נתניהו שיגר בקשה לנשיא טראמפ: אפשר ליונתן פולארד לעלות לארץ

בעוד האמריקנים מגבשים תכנית שלום חדשה, ישראל מנצלת את ההזדמנות ומבקשת מהנשיא לאפשר לפולארד לעלות לישראל - תחת אותם הגבלות ואיסורים שהטיל עליו בית המשפט האמריקני
נתן פרל
י"א חשון התשע"ח / 31.10.2017 21:35

אחרי המחוות הכלכליות לפלסטינים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מאנשיו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ לאפשר ליהונתן פולארד לעלות לישראל. כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 2.

נתניהו העביר את הפנייה לאנשים הקרובים ביותר לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ, על רקע המאמצים בממשל האמריקני לחדש את המו”מ בין ישראל לפלסטינים.

ההנחה היא כי מחווה אמריקנית שתאפשר לפולארד לעלות לארץ, תרכך את ההתנגדות בימין  למהלך מדיני – אם כזה אכן יתרקם בחסות אמריקנית.

על פי הדיווח, נתניהו הבטיח לבית הלבן כי אם יענה בחיוב ויאפשר לפולארד לצאת את תחומי ארצות הברית ולעלות, הוא ימשיך להתנהל תחת אותן מגבלות שהטיל עליו בית המשפט האמריקני עם שחרורו מהכלא לפני כשנתיים ,לאחר שריצה 30 שנות מאסר: מעצר בית, אזיק אלקטרוני ואיסור מגע עם כלי התקשורת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי בכל מקרה ראש הממשלה מעלה את סוגיית פולארד כמעט בכל פגישה עם גורמים בממשל האמריקני. גורם אמריקני מבהיר בתגובה לפרסום כי אין לקשור בין עניין פולארד לבין המגעים להסכם.

בתוך כך, השבוע נחשף כי חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראפ, ג’ארד קושנר, שב בשבת מפגישה חשאית שקיים בערב הסעודית. על פי הדיווח באתר POLITICO, מטרת הנסיעה – השלישית במספר של קושנר – הייתה קידום התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הימור: טראמפ יגיד שיבדוק ולא יעשה כלום
    01/11/2017 02:22
    אלי
  1. כמה פעמים אפשר לחזור על הפיגור הזה