בר לב מזועזע: “גדוד בירך ‘הגומל’ בכותל – זאת הדתה על חשבוננו”

הח"כ מהמחנה הציוני טען בהפגנה: "אחרי 'צוק איתן' אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל", וזה "על חשבון תשלומי המסים שאנחנו משלמים"
אריה ריבקינד
י"א חשון התשע"ח / 31.10.2017 13:06

ח”כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני אמר בהפגנה שהתקיימה בשבת ברמת השרון חיילים המתפללים בכותל המערבי – זו ‘הדתה’ בעיניו.

“התברר לי שאחרי ‘צוק איתן’ אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל. זאת הדתה על חשבוננו”, צוטט הח”כ באתר וואלה.

בר-לב טען בין היתר כי הגדוד נסע לכותל “על חשבון תשלומי המסים שאנחנו משלמים”.

בהמשך השתלח בר לב בציבור הדתי לאומי: “משרד החינוך שבראשו עומד נפתלי בנט הוציא חוזר לבתי ספר חילונים על רצח רבין, שם מצוין שרבין נרצח על רקע מתחים פוליטיים בחברה הישראלית, והתעלם מכך שרבנים הוציאו דין רודף כנגד רבין והעובדה שהרוצח הנתעב היה חובש כיפה וקשור לסקטור מסוים…יש כאן ניסיון נוסף לשכתוב ההיסטוריה”.

בר-לב כינה את ההדתה “לאומנית” וטען שהיא “קשורה למפלגה מאד קטנה שלדעתי היום מובילה את המדינה, שהיא הבית היהודי, ואליה מצורף חלק גדול מחברי הכנסת מהליכוד”.

חבר הכנסת בר-לב מסר בתגובה לוואלה: “אני לא נגד ברכת הגומל או הגעה מאורגנת לכותל. להפך, ילדיי ואני נשבענו אמונים בכותל עם גיוסנו. אבל כאשר יש הוראה המחייבת, אם לא לומר כופה, על גדוד שלם לבצע אקט דתי, זו הדתה. עם זאת, ראוי לציין שהרמטכ”ל הנוכחי עושה מאמצים עליונים לצמצום ההדתה בצה”ל, בעוד בחברה הישראלית תהליך ההדתה הלאומנית מתגבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכזו שנאת דת כבר באמת מזמן לא נתקלנו...
    31/10/2017 13:23
    מהרסייך ומחריבייך
  1. אגב, החילון בצבא גובר עשרות מונים על ההדתה…