אושר סופית העלאת שכר מינימום • כמה יהיה השכר היומי וכמה לשעה?

לפי הערכת משרד האוצר, עלות המהלך היא בין 400 ל-500 מיליון שקלים בשנה • ח"כ דב חנין: "עבורי זה רגע מרגש, אני זוכר את התחלנו את המהלך הזה לפני שלוש שנים בדיוק"
אריה ריבקינד
י"א חשון התשע"ח / 30.10.2017 22:26

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שכר מינימום.

לפי החוק, שכר המינימום יעלה החל מיום 1.12.17 לסכום של 5,300  שקלים וכל עוד הסכום האמור יהיה גבוה מ-47.5% מהשכר הממוצע במשק.

שכר המינימום לשעה יעלה מ-26.9 שקלים ל-28.5, ושכר המינימום היומי יעלה מ-231 ל-245 שקלים.

החוק אושר בעקבות הסכמות בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים ובאישור משרד האוצר. לפי הערכת משרד האוצר, עלות המהלך היא בין 400 ל-500 מיליון שקלים בשנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “הצעת החוק מטיבה עם ציבור העובדים והיא מקובלת על נשיאות הארגונים העסקיים (המאגדת ארגוני מעבידים דומיננטיים) שחתמה עם הסתדרות העובדים הכללית החדשה על הסכם קיבוצי מיום י’ בניסן התשע”ה שבו הוסכם להעלות את שכר המינימום לסכום של 5,300 שקלים חדשים, כפי שמוצע בהצעת חוק זו”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ אלי אלאלוף: “העלאת שכר המינימום היא יישום ישיר של דו”ח העוני עליו סוכם בהסכם הקואליציוני. יחד עם העלאת קצבאות הנכות והשלמת ההכנסה לקשישים אני צופה שנראה כאן השפעה חיובית ביותר על ממדי העוני בשנים הקרובות”.

ח”כ דב חנין אמר בדיון: “עבורי זה רגע מרגש, אני זוכר את התחלנו את המהלך הזה לפני שלוש שנים בדיוק. אמרנו אז שיוקר המחייה זה לא רק המחירים הגבוהים אלא גם השכר הנמוך. רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים שקמים השכם בבוקר לפרנס את משפחתם, חוזרים מאוחר בלילה אחרי יום עבודה קשה ונשארים תחת העוני.”

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 59 ללא מתנגדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות