מקורביו של אבי גבאי רותחים: “זו הקדנציה האחרונה של זוהיר בהלול”

חבר הכנסת ממפלגת העבודה יצא נגד השתתפות בחגיגות לרגל 100 שנים להצהרת בלפור - והרגיז את יו"ר המפלגה • "נמאס לו מההתבטאויות הקיצוניות של בהלול"
אריה ריבקינד
י' חשון התשע"ח / 30.10.2017 21:30

דברים שאמר היום (שני) חבר הכנסת זוהיר בהלול על האירועים לציון 100 שנים להצהרת בלפור, בריאיון שהעניק ל’שש עם עודד בן עמי’, הרתיחו את מקורביו של יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי.

לפי המקורבים, שצוטטו על ידי עמית סגל בחדשות 2, “זו הקדנציה האחרונה של בהלול בכנסת”.

מאחר שחברי הכנסת במפלגת העבודה נבחרים בפריימריז ולא על ידי היו”ר, גבאי יכול רק לבצע שורת מהלכים, בהם דחיקת המקום ברשימה המשוריין למגזר הערבי או להמליץ שלא להצביע עבורו – שיביאו לכך שבהלול ייפרד מהכנסת.

האמירות של מקורבי גבאי מעידות על כך שיו”ר העבודה ממשיך לנסות לפנות ימינה.

חברי הרשימה המשותפת ובהלול הודיעו היום כי לא ישתתפו בחגיגות לרגל 100 שנים לפרסום הצהרת בלפור בכנסת.

בריאיון בחדשות 2 אמר בהלול: “לא אשתתף בישיבה ולא לשם התרסה, זו אינה חגיגה משותפת לי ולחבריי היהודים. איני שותף מלא לחגיגות”.

ח”כ בהלול טען כי אינו יכול להתעלם מרגשות הזיקה לפלסטיניות שלו: “מה עם בני עמי? אתם קיבלתם באמצעות הצהרת בלפור את הזכות להגדרה עצמית. מהזכות הפלסטינית כולם מתעלמים באופן גורף”.

לשאלת חברותו במפלגה ציונית, הסביר ח”כ בהלול כי החרמת האירוע היא זכות בסיסית: “אני משתתף במחנה הציוני אך אינני ציוני בעצמי ואיני יכול להיות ציוני”.

בהלול הוסיף: “אני ראוי, כפלסטיני, בחלק השני של זהותי ומהותי, לקבל לפחות הכרה לנרטיב שלי. איני חושב שראוי שאשתתף כשאני לא בן חורין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות