12 מחבלים ובהם בכיר בג’יהאד האסלאמי נהרגו במנהרה שהופצצה

המנהרה הממוקמת בגבול עם ישראל מול חאן יונס, הושמדה באמצעות פיצוץ מבוקר • גילוי המנהרה התבצע בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדשים • הפלסטינים מדווחים על הרוגים ופצועים • בין ההרוגים בפיצוץ המנהרה: בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה וסגנו • סוללות "כיפת ברזל" נפרסו באזור
חיים טוויל
י' חשון התשע"ח / 30.10.2017 14:41

כוחות צה”ל השמידו היום (שני) מנהרת טרור שחפרו מחבלים ברצועת עזה – ואשר חדרה לתוך שטח ישראל.

המנהרה הממוקמת בגבול עם ישראל מול אזור חאן יונס הושמדה באמצעות פיצוץ מבוקר שביצעו כוחות מפיקוד הדרום, בשטח ישראל.

לפי הפלסטינים, בפיצוץ המנהרה נהרגו 12 מחבלים ו-14 מחבלים נוספים נפצעו. שניים מההרוגים הם מחמאס.

בין ההרוגים בפיצוץ נמצאים גם מפקד הג’יהאד האסלאמי במחוז המרכז ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי המנהרה שייכת לג’יאהד האיסלמי.

ברשתות החברתיות פרסמו הפלסטינים תיעוד בו נראה עשן מיתמר מכיוון הגבול עם הרצועה.

המנהרה שהייתה בשלבי בנייה נמצאת כעת תחת שליטה ישראלית ומערכת הביטחון אוחזת בה.

בג’יאהד הגיבו: “ההפצצה הישראלית היא הסלמה מסוכנת שנועדה לטרוף את הקלפים. נבחן את כל האפשרויות – לרבות תגובה על התוקפנות הזו”.

גם ארגון חמאס הגיב הערב על פיצוץ מנהרת הטרור ההתקפית וטען כי מדובר ב”הסלמה מסוכנת וניסיון נואש לחבל במאמצים להשגת אחדות פלסטינית”.  דובר הארגון הוסיף: “המשך ההסלמה של האויב הציוני רק מדרבן אותנו להמשיך בדרך”.

בימים האחרונים, נפרסו סוללות של מערכת “כיפת ברזל” באזור, ואזרחים העובדים באזור גדר המערכת פונו היום מהאזור לאחר הפיצוץ וחקלאים הונחו להתרחק.

דובר צה”ל אומר, כי “מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה”ל. הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת”.

בהודעת דובר צה”ל נאמר עוד: ”איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה”ל מאז סיום מבצע צוק איתן. צה”ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה”.

הדובר הדגיש כי צה”ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע, לסיכול ניסיונות פגיעה במדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור, שהושג לאחר מבצע צוק איתן.

”אין לצה”ל כוונה לדרדר את המצב. עם זאת, אנו ערוכים למגוון תרחישים”, ציין.

ראש הממשלה הגיב: “אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו. אמרתי שאנחנו מפתחים טכנולוגיה להתמודדות עם מנהרות והיום יישמנו את זה”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן שיבח בישיבת סיעת ישראל ביתנו את פעילות צה”ל:  “המסר ברור לכולם, אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית. הפיצוץ מהבוקר היה בשטח שלנו. זה מוכיח שלמרות הפיוס, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור. אין לנו שום עניין בהסלמה או לאפשר למישהו לפגוע בריבונות שלנו. בשום שלב לא נשקף איום לתושבי עוטף עזה. זיהנו את המנהרה בזמן ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות