רוצים? בית בדוגמת ‘770’ של חב”ד מוצע למכירה ב-2,200,000 דולרים

זוג גוי מעיירה קטנה במדינת אילינוי בנה לפני 10 שנים בניין זהה למרכז חב"ד 770 שבברוקלין • לשליחת חב"ד המקומית אמרה בעלת הבית: "לא מבינה על מה כל המהומה סביב הבית, אבל מקווה שהפופולריות של הבית לפחות תוביל למכירתו"
נתן פרל
י' חשון התשע"ח / 30.10.2017 13:37

בית בעיירה הקטנה קנילוורת’ שבמדינת אילינוי, המוצע למכירה במחיר של 2,200,000 דולר מעורר עניין בקרב חסידי חב”ד. הסיבה? בולטת מאוד: הבית בנוי בדוגמת מרכז חב”ד העולמי-770 שבברוקלין.

ברחבי העולם ישנם העתקים רבים של בניין 770 המפורסם, שהוקמו במהלך השנים בישראל, איטליה, ברזיל, קליפורניה ועוד, אך הם משמשים כבתי חב”ד או בתי כנסת. למעשה, אין משפחה מחסידי חב”ד המתגוררת בבית הבנוי כהעתק של בניין 770.

הבית באילנוי, הבנוי בסגנון אנגלי, ממוקם על שטח עצום: הוא נבנה בשנת 2007, ויש בו 6 חדרי שינה, 6 אמבטיות, 4 חדרי אוכל עם גימורים יוצאי דופן, חומרים באיכות גבוהה, אומנות, דפוסים שונים ועוד. הבית כולל גם מרתף יין, סאונה וחדר כושר.

בעקבות הידיעה על המכירה, נסעה שליחת חב”ד בעיירה, אסתר לאה טלדון, יחד עם ילדיה, לבקר את בעלי הבית .

בעלת הבית, אנט פלוצ’ניצ’ק, אמרה כי היא אינה יהודייה ולא היה לה מושג על משמעות העיצוב של הבית עבור חסידי חב”ד בעולם.

“היא הייתה מבולבלת מאוד בהתחלה על המהומה סביב הבית, לאחר שהיא הוצפה בשיחות ובשאלות על זה, מאז שאנשים ראו את הרישום”, סיפרה השליחה לאתר חב”ד-COL. “הסברתי לה את הרקע והמשמעות של עיצוב וצורת הבית, ושהרבה אנשים משקיעים הרבה כסף בכדי לעצב את מרכזי חב”ד שלהם בדיוק בסגנון הזה”.

פלוצ’ניצ’אק אמרה כי מעולם לא שמעה על חב”ד או על ביין 770. היא הוסיפה ואמרה שבעלה, שהוא גם לא יהודי, בנה את הבית בהשראת סגנון האדריכלות האנגלי.

טלדון ציינה, כי עד לפני שנים לא רבות, לעיירה הקטנה קנילוורת’ הייתה מדיניות, שאנשי דת יהודים לא הורשו להתגורר בה. “עכשיו יש מספר קטן של תושבים יהודים, שרבים מהם לומדים בחב”ד”.

בעלת הבית אמרה לשליחת חב”ד, כי היא אינה מבינה על מה כל המהומה סביב הבית, אך היא מקווה כי “הפופולריות של הבית לפחות תוביל למכירתו”.

על השאלה ‘מדוע בית חב”ד המקומי לא ירכוש את הבית’? אמרה השליחה ל-COL: “המקום הוא בהחלט גדול מספיק בכדי להקים בו בית חב”ד, אבל זה לא סביר שנרכוש אותו, כיוון שרק לאחרונה השלמנו בניית מרכז חב”ד חדש”.

רוצים לראות את פנים הבית? לחצו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות