פינדרוס בעד ‘ירושלים רבתי’: אין מה שיכול להפר הדמוגרפיה החרדית

סגן ראש העיר ירושלים מציג עמדה שונה מעמדת הח"כים החרדים: לא חושש מהחלשת הכוח החרדי בירושלים • "כבר לפני 20 שנה חשבו שלאחר הקמת ביתר ומודיעין עילית, ירושלים תתרוקן מחרדים -
וזה לא קרה"
אריה ריבקינד
י' חשון התשע"ח / 30.10.2017 09:51

סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס מדגל התורה, הביע הבוקר (שני) תמיכה בהצעת חוק ‘ירושלים רבתי’.

בראיון ל’קול ברמה’ ציין פינדרוס כי בניגוד לעמדת ראשי הסיעות החרדיות, הוא אינו חושש מהפרת האיזון בין האוכלוסיות בירושלים ומהיחלשות הכוח החרדי בבירה.

“אני לא חושש מחוק ירושלים רבתי, זה רק ברכה לעיר”, קבע פינדרוס. “כבר לפני 20 שנה חשבו שלאחר הקמת ביתר עילית ומודיעין עילית, ירושלים תתרוקן מחרדים וזה לא קרה”.

לדבריו, “אין משהו שיכול להפר את הדמוגרפיה החרדית. בל נשכח שבין היישובים שייכנסו מוניציפלית לירושלים יש גם ציבור חרדי גדול מביתר עילית”.

פינדרוס התייחס גם ליוזמת השר אלקין להיפרד משכונות במזרח העיר ואמר כי הוא תומך ברעיון: “כמו שכפר כנא היא מועצה נפרדת והיא עדיין חלק מארץ ישראל. גם מחנה שועפט הוא לא חלק מירושלים בשירותים המוניציפליים אותם הם מקבלים. הם צריכים לגבות מיסים לעצמם ולהקים עירייה לעצמם”.

כפי שדווח בחרדים 10,  שר הבריאות יעקב ליצמן וח”כ משה גפני הודיעו בשבוע שעבר כי יתנגדו להצעת החוק. הסיבה להתנגדות של יהדות התורה היא החשש מהשלכות החוק על כוחן הפוליטי של המפלגות החרדיות.

בין היתר חוששים החרדים, כי צירוף של תושבים חילונים ודתיים מהרשויות הסמוכות לשטחה המוניציפלי של הבירה, עלול למנוע בעתיד בחירת ראש עיר חרדי לירושלים.

הסיפוח המוצע בחוק, שהעלאתו בפני ועדת השרים התעכבה עד כה, כולל  בין היתר את מעלה אדומים, גבעת זאב וביתר עילית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות