נתניהו על ‘החוק הצרפתי’: לא רוצה שום חוק על החקירות שקשורות בי

ראש הממשלה התייחס בישיבת שרי הליכוד לחוק שאוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן - ואמר: "אני אומר כאן באופן ברור: אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי" • אלקין תקף את ביטן
אריה ריבקינד
ט' חשון התשע"ח / 29.10.2017 12:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה ל’חוק הצרפתי’ – האוסר על קיום חקירות נגד ראש ממשלה בזמן כהונתו, וטען כי אינו מעוניין בחוק הקשור בחקירות המתקיימות נגדו בימים אלה.

“אני אומר כאן באופן ברור: אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי”, הבהיר נתניהו בישיבת שרי הליכוד.

לפי דיווח בוואלה, במהלך ישיבת השרים פרץ עימות בין השר להגנת הסביבה זאב אלקין ליו”ר הקואליציה דוד ביטן, לאחר שהאחרון ציין כי סיעת הבית היהודי הפרה הסכמים בעניין החוק הצרפתי.

“אתה מבעיר את השטח”, אמר השר אלקין. גם שר האנרגיה יובל שטייניץ הטיח בביטן: “אתה מלהיט את הרוחות בקואליציה וזה גורם לליבוי אש”.

נתניהו תייחס בישיבה גם לחוק ירושלים רבתי שאותו ביקש לעכב.

“אנחנו בקשר עם האמריקאים. האמריקאים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק. כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם. אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים”, אמר נתניהו.

הצעת החוק כוללת סיפוח מוניצפלי לירושלים של הישובים מסביב לירושלים, כדוגמת גוש עציון, ביתר עילית ומעלה אדומים.

שר התחבורה ישראל כץ, שיזם את החוק, אמר: “ראש הממשלה הבהיר שהוא תומך בחוק והייתה פניה של האמריקנים כדי להבין מה הוא אומר. הוצאנו את העניין המדיני, אין פה החלת ריבונות, היום אין הצבעות בכלל על חוקים, ואני מקווה שעד שבוע הבא הדיאלוג יתקיים ויבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים”.

כפי שדווח בחדשות ‘כאן רשת ב’ , הנציגים החרדים הביעו התנגדות לחוק,מחשש להשלכות החוק על כוחן הפוליטי של המפלגות החרדיות.

בין היתר חוששים החרדים, כי צירוף של תושבים חילונים ודתיים מהרשויות הסמוכות לשטחה המוניציפלי של הבירה, עלול למנוע בעתיד בחירת ראש עיר חרדי לירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות