איש וואקף בעט ביהודי בהר הבית – ונתבע תביעה אישית ב-30 אלף ש”ח

תביעה אישית כנגד איש וואקף שתקף יהודי שהשתחווה במהלך סיור בהר הבית • חוננו: מדובר בדרך פעולה חדשה בכדי לחזק את הריבונות היהודית במקום • עו"ד חיים בלייכר: "איש הוואקף הפר את החוק באופן הבוטה ביותר ותקף מטעמי שנאה בלבד"
חיים טוויל
ז' חשון התשע"ח / 27.10.2017 09:29

תביעה על סך 30 אלף ש”ח הוגשה כנגד איש וואקף בהר הבית, בגין תקיפת יהודי על ידי בעיטה בבטנו.

באירוע, שהתרחש לפני כחצי שנה, השתתף התובע בסיור בהר הבית, במהלכו השתחווה. שוטר שהיה במקום הרימו מהקרקע ובעודו אזוק ניגש איש וואקף ובעט בבטנו. הבעיטה תועדה על ידי אחד מחברי הקבוצה שנכחו במקום.

איש הוואקף שתקף, המתגורר בשכונת א-טור בירושלים, נעצר על ידי השוטרים במקום.

התביעה הוגשה על ידי עורך הדין חיים בלייכר מארגון ‘חוננו’. בלייכר הסביר כי אין לאנשי הוואקף כל סמכות בשטח ההר מול היהודים, בוודאי שאין להם הסמכות לתקוף אותם. באם יש להם טענה על המסיירים בשטח ההר – עליהם לפנות לשוטר במקום.

בכתב התביעה הובאה עמדת המדינה שאושרה בבג”ץ כמחייבת לעניין גבולות הסמכות של אנשים הוואקף בשטח ההר: “כל המבקרים בהר הבית.. מלווים על ידי שוטרי ממשלת ישראל, ואין לאנשי הוקף סמכות לפעול ישירות מול המבקרים. ככל שמתרחש אירוע אשר לטעמם של אנשי הוקף פוגע בניהול האתר כמקום קדוש, עליהם לפנות לשוטרי משטרת ישראל במקום ולבקש את התערבותם בנעשה”.

עוד נכתב בעמדת המדינה: “לוואקף אין כל סמכות כלפי יהודים העולים להר, ושומרי הוואקף והמבקשים לפעול כלפי יהודים שלא כראוי מורחקים מן ההר”.

התביעה הוגשה בבית משפט השלום בירושלים, בגין השפלה ופגיעה בתובע בשטח ההר וניצול לרעה של תפקידו של איש הוואקף על ידי פגיעה והטלת מורא על העולים להר הבית.

עו”ד חיים בלייכר סיפר על ההחלטה להגיש תביעה אזרחית בתיק: “הריבונות שלנו בהר הבית אינה מוטלת בספק ועל מדינת ישראל ומערכת המשפט להגן על העולים להר הבית מפני תקיפותיהם של ערבים נגד יהודים, במיוחד כשמדובר באנשי הוואקף אשר נוטלים לידיהם את החוק ומרשים לעצמם להתעלל ביהודים, תוך גזענות ושנאה.

“אנו מצפים ממערכת המשפט שלא תהיה אדישה לנוכח מעשים חמורים אלו. ארגון ‘חוננו’ יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת להגביר את ההרתעה כנגד המפגעים והשלטת הריבונות שלנו במקום”.

בלייכר הוסיף כי הוא סמוך ובטוח כי התביעה תתקבל, הן משום עצם תקיפתו של אדם חסר אונים שמנוע מלהגן על עצמו והן בשל נסיבות האירוע לפיהן מנצל איש וואקף את הסיטואציה בה השוטרים, בניגוד לצדק הטבעי, עסוקים במתפללים ומפר את החוק באופן הבוטה ביותר, לדבריו, כאשר תוקף את האיש מטעמי שנאה בלבד.

תביעה זו הינה ייחודית, שכן מדובר בדרך פעולה חדשה. עד היום טרם הגישו עולים להר תביעות כנגד פעילותם של אנשי הוואקף באופן אישי.

ב’חוננו’ מקווים לפסק דין שיהווה תמרור אזהרה לאנשי הוואקף בהקשר לפעילותם בהר הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות