החידוש של ווטסאפ: המשתמשים ידעו בזמן אמת האם יצאתם מהחדר

דוד ליבוביץ
|
ז' חשון התשע"ח / 26.10.2017 22:22
באמצעות פיצ’ר חדש שהתווסף לאפליקציה יוכל כל משתמש לאפשר לחבר או בן משפחה לראות בזמן אמת לאן הוא נוסע או הולך • כיום יש לוואטסאפ 1.3 מיליארד משתמשים חודשיים, ומיליארד משתמשים יומיים שולחים באמצעותה בכל יום כ-55 מיליארד הודעות

האם ווטסאפ תאפשר למשתמשיה לדעת מה מיקומכם המדוייק?

באמצעות פיצ’ר חדש שהתווסף לאפליקציה יוכל כל משתמש לאפשר לחבר או בן משפחה לראות בזמן אמת לאן הוא נוסע או הולך, כך דווח באתר ‘דה מרקר’.

על פי הדיווח, כאשר משתמש יבחר תוך כדי שיחה עם חבר או עם קבוצה להוסיף את מיקומו – תוצא לו לשונית נוספת – “שתף מיקום בלייב” – והבחירה באופציה תאפשר לצד השני לעקוב אחרי כל תזוזה שלו בזמן אמת. הלשונית גם תאפשר לשולח המיקום לבחור כמה זמן יהיה הפיצ’ר פעיל מול הצד השני (בין דקות ספורות למספר שעות), ואם יבחר לעשות כן – גם לעצור את המעקב בכל רגע נתון.

בהודעה שפורסמה בבלוג של ווטסאפ נכתב כי האפשרות החדשה מוצפנת מקצה לקצה – כמו כל שאר השיחות המנוהלות באמצעות אפליקציית המסרים המידיים. המשמעות היא שרק השולח יכול להכריע מי יראה את המיקום שלו, ולכמה זמן ייחשפו אנשי הקשר שלו למיקומו המדוייק בלייב.

כיום יש לוואטסאפ 1.3 מיליארד משתמשים חודשיים, ולדברי פייסבוק – המחזיקה באפליקציה – כ-1 מיליארד משתמשים יומיים שולחים באמצעותה בכל יום כ-55 מיליארד הודעות.