למה יענקל ליצמן ומשה גפני צפויים לטרפד את החוק להרחבת ירושלים?

הנציגים החרדים חוששים כי במידה במידה ואוכלוסיות דתיות וחילוניות נוספות יצורפו לירושלים, החרדים יתקשו להריץ מועמד חרדי לראשות העיר • בין הערים המיועדות לסיפוח: מעלה אדומים, גבעת זאב וביתר עילית
אריה ריבקינד
ו' חשון התשע"ח / 26.10.2017 18:30

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב ב’חוק ירושלים רבתי’, אולם כעת מסתמן כי סיעת יהדות התורה צפויה להתנגד לו בניסוחו הנוכחי.

לפי דיווח בכאן ברשת ב’, שר הבריאות יעקב ליצמן וח”כ משה גפני הודיעו כי יתנגדו להצעה.

הנוסח הנוכחי של הצעת החוק כולל סיפוח מוניציפלי של ישובים סביב  לירושלים. הסיבה להתנגדות של יהדות התורה היא החשש מהשלכות החוק על כוחן הפוליטי של המפלגות החרדיות.

בין היתר חוששים החרדים, כי צירוף של תושבים חילונים ודתיים מהרשויות הסמוכות לשטחה המוניציפלי של הבירה, עלול למנוע בעתיד בחירת ראש עיר חרדי לירושלים.

הסיפוח המוצע בחוק, שהעלאתו בפני ועדת השרים התעכבה עד כה, כולל  בין היתר את מעלה אדומים, גבעת זאב וביתר עילית.

בהסבר להצעת החוק, שאותה הגיש ח”כ יואב קיש מהליכוד נאמר: “בשנים האחרונות, על רקע התפתחויות דמוגרפיות, תרבותיות ומדיניות, נחלש מעמדה של ירושלים כעיר החשובה בישראל והחלה נטישה של אוכלוסיה חזקה ומובילה לערי השפלה.

“החוק המוצע יאפשר לשנות את המגמה האמורה, להחזיר לירושלים את מעמדה כסמל וכליבו של העם היהודי”.

כמו כן, נטען כי סיפוח מוניציפלי של ערים סמוכות “יוסיף לירושלים אוכלוסיה שתאפשר לשמור על איזון דמוגרפי”.

יחד עם זאת, בנוסח ההצעה צוין גם כי ליישובים המדובר “תישמר אוטונומיה מסוימת” והם ייחשבו לעיריות בת של ירושלים. מי שיקבע את חלוקת הסמכויות המוניציפלית, לפי ההצעה, יהיה שר הפנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות