מדוע ‘השתיק’ השר בנט משקיע בכיר ב’ערב כישלונות’ ליזמים חרדים

נוחי גולד
|
ו' חשון התשע"ח / 26.10.2017 15:33
שר החינוך השתתף, לצד משקיעים בכירים, ב’ערב כישלונות’ של ארגון קמא-טק, הפועל לשילוב חרדים בתעשיית הייטק • מה ההבדלים בין הייטק לפוליטיקה? האם בעלי משפחות גם יכולים להיות יזמים טובים? ומה ענה המנכ”ל הבכיר כשנשאל: מה הם החסרונות שלך?

שר החינוך נפתלי בנט השתתף אמש (רביעי) לצד משקיעים נוספים ב’ערב כשלונות’ של ארגון קמא-טק, הפועל לשילוב חרדים בהייטק.

בשיחה עם מייקל אייזנברג, מקרן ההון סיכון אלף, שהיה מראשוני המשקיעים בסטרטאפ של בנט, שיתפו השניים את מאות המשתתפים בערב בכישלונותיהם האישיים.

בנט סיפר כי לאחר שהחברה צמחה ל-70 עובדים וההוצאות גדלו אל מעל מליון דולר בחודש, הם גילו שהם נמנעים מלהביט למציאות בעיניים ולהבין שאין דרישה למוצר אותו הם מפתחים – כאשר רק התעשתות מהירה ושינוי כיוון הצילו אותם מקריסה.

לשאלתו של אייזנברג על ההבדלים בין הייטק לפוליטיקה – השיב בנט, כי בעוד שבהייטק גישתו דגלה בשקיפות מלאה – מול הצוות ומול המשקיעים, בפוליטיקה יש צורך לשמור את תוכניותיך האמיתיות הרחק מעיני השותפים שלך.

במענה לשאלת הקהל האם בעלי משפחות גם יכולים להיות יזמים טובים, לאור ההשקעה הנדרשת מיזמים – ענה השר בנט: יש הבדל בין נשים שהינן יעילות וענייניות, יודעות לנצל את הזמן, ונמנעות מעיסוק מוגזם באגו, לגברים הנוטים לחוסר יעילות ולכן יתקשו יותר לתמרן בין המשפחה והמיזם.

בהקשר זה העיר אייזנברג, כי ישנם מחקרים המלמדים כי נשים שלמדו בבתי ספר לבנות בלבד, הינן בעלות יוזמה ופרודקטיביות יותר.

בתגובה השתיק אותו בנט בגערה מחויכת: “ששש… הדתה!”

קמא טק, ערב כישלונות

בתחילת הכנס סיפר משה פרידמן, מייסד קמא-טק על הכישלון האישי שלו בסטרט-אפ שהקים – וכתוצאה מכך הוקם הארגון.

בהמשך הערב עלה מנכ”ל רשות החדשנות ומנכ”ל אפל-ישראל לשעבר, אהרן אהרן, לצד יזהר שי, מייסד שותף בקרן קינן פרטנרס וממובילי תעשיית ההון סיכון בישראל.

בהקשר לנושא הערב סיפר אהרן כי כשהגיע לראיון העבודה במטה חברת אפל בארה”ב, לאחר שעבר 17 (!) ראיונות עבודה ביומיים, בראיון ה-18 נשאל על ידי המראיין את השאלה ה-כה צפויה: מה הם החסרונות שלך?

בתגובה הוא שאל את המראיין כמה זמן יש לו כדי להשיב. לאחר שנענה שהזמן המוקצב לשאלה זו הוא שתי דקות, הגיב: “אז בא נתמקד ביתרונות, לזה ודאי יספיקו שתי דקות…”

אהרן סיפר על מחויבות הרשות לעודד תעסוקה מוטת חדשנות ויזמות במגזר החרדי, ואמר כי זהו אחד היעדים העיקריים שלו בתפקיד.

בהמשך, שיתף יזהר שי באחד הכישלונות המרכזיים שלו, כאשר הקרן בה הוא שותף סרבה להשקעה בוויז.