נמאס לו: שליחו של נתניהו עו”ד יצחק מולכו פורש מתפקידו

עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של רה"מ, הודיע לנתניהו כי יעזוב את תפקידו בעוד 3 חודשים • נתניהו: "שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך" • לאחרונה הוגשה עתירה הדורשת להפסיק את העסקתו, בגלל ניגוד עניינים
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 17:23

שליחו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו, הודיע על פרישה מתפקידו. ההתפטרות תיכנס לתוקפה בעוד שלושה חודשים.

אחר הצהריים (רביעי) שיגר מולכו מכתב לראש הממשלה. במכתבו – שפורסם לראשונה על ידי העיתונאי עמית סגלך בחדשות 2, נאמר: “בהמשך לפניות קודמות שלי בעניין ולשיחתי איתך מלפני כמה שבועות, אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי כשליח ויועץ מיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים, אותו אני ממלא לפי בקשתך מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות.

“אני רוצה לנצל את ההזדמנות על מנת להודות לך מקרב לב על כך שאפשרת לי לשרת את המדינה תחת הנהגתך הבוטחת ועל האמון הרב שנתת בי בעשותי כן”.

לפי חדשות 2, מולכו אמר למקורביו כי לאחר שנים בהן הוא עוסק בתחום המדיני ולאור בקשות חוזרות ונשנות ממשפחתו, הוא עייף מהעובדה שהוא נתקל במתקפות עליו – אף שפעל בהתנדבות, לא נחקר, ולא היה מעורב בכל ניגוד עניינים.

נתניהו קיבל את התפטרותו של מולכו,  וכתב: “שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. באותה עת שמחתי שהסכמת לדחות את מועד פרישתך עד לסוף חודש פברואר 2018 וכדי שאוכל למצוא לך מחליף הראוי לתפקיד חיוני זה”.

ראש הממשלה ציין את הערכתו לפועלו של מולכו: “איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך . אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה”.

מולכו

מולכו מילא במהלך השנים שליחויות מדיניות עלומות. בעבר נטען כי קיים שורת פגישות בארמונות מלוכה ערביים, ובמדינות שלישראל אין איתם כל קשרים רשמיים.

לאחרונה הוגשה עתירה לבג”ץ הדורשת להפסיק את העסקתו, בגלל ניגוד עניינים. מולכו הוא שותפו של עורך הדין דוד שמרון שנחקר בפרשת 3000.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות