‘החוק הצרפתי’ ייקבר: חוק ימנע מהמשטרה להמליץ על אישום

בבית היהודי הודיעו ליו"ר הקואליציה: מתנגדים לקידום החוק שימנע חקירת ראש ממשלה, "זה בניגוד להסכם הקואליציוני" • שרת המשפטים איילת שקד וביטן סיכמו: יקדמו במקום 'החוק הצרפתי' את החוק שימנע מהמשטרה להמליץ על כתבי אישום • אם החוק יעבור - יעכבו ההליכים המשפטיים
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 14:44

 עסקה בין הבית היהודי ליו”ר הקואליציה: מפלגתו של נפתלי בנט ביקשה מיו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן לעצור את קידום החוק שאוסר על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בתקופת כהונתו, כאשר במקום זאת תקודם הצעת חוק שתמנע מהמשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום.

במכתב ששיגרה הבוקר (רביי) יו”ר הסיעה, חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי, ליו”ר הקואליציה נאמר כי ההסכם הקואליציוני מונע את קידום החוק הצרפתי, ללא אישורם.

במכתבה כותבת מועלם: “ההסכם הקואליציוני כולל בתוכו את סעיף 35: ‘הצדדים מסכימים, כי חוקי יסוד חדשים או שינוי בחוקי יסוד קיימים יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת כל אחת ואחת מסיעות הקואליציה'”.

מועלם מדגישה, כי  “לאור חילוקי הדעות המהותיים שנתגלעו בסיעתנו ולאור סעיף 35 בהסכמים הקואליציוניים, אני מבקשת לא להעלות את הצעת החוק בשלב זה”.

במקביל, שרת המשפטים איילת שקד וח”כ מועלם סיכמו היום עם יו”ר הקואליציה כי במקום ‘החוק הצרפתי’, יקודם חוק שימנע מהמשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום.

על פי היוזמה של ביטן, המשטרה תעביר את ראיות החקירות שלה לפרקליטות ללא המלצה בעד או נגד העמדה לדין.

החוק שיאסור על המשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום נגד אישי ציבור יובא בעוד עשרה ימים לאישור הממשלה.

הערכות הן, כי חוק שכזה יעכב את ההליכים המשפטיים, שכן הפרקליטות תצטרך להשקיע זמן בהחלטה עצמאית לגבי העמדה לדין על סמך הראיות בלבד, ללא חוות דעת משטרתית בנושא.

שלשום תקף היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, את הצעת החוק שתאסור חקירת ראש ממשלה מכהן, ואמר כי מדובר ב”הצעה אבסורדית” שהוא “מתנגד לה מכל וכל”.

שר האוצר משה כחלון הודיע בישיבת סיעת “כולנו” כי יתן לחברי הכנסת של מפלגתו חופש הצבעה, במידה והחוק יגיע להצבעה במליאת הכנסת.

לעומתו, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי לא יתמוך ב’חוק הצרפתי’ במתכונתו הנוכחית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור לאפשר להסתיר מהציבור מידע על חטאים של בכירים, ג08:54 26.10.17 ולא משנה אם זה בכיר מימין או בכיר משמאל. זכות הציבור לדעת, בלי ידיעה הציבור לא יוכל לבצע בחירה מושכלת בבחירות הכלליות, וזה כבר פגיעה בציפור נפשה של הדמוקרטיה.
    26/10/2017 08:54
    ס
  1. אסור לאפשר להסתיר מהציבור מידע על חטאים של בכירים,
    ולא משנה אם זה בכיר מימין או בכיר משמאל. זכות הציבור לדעת, בלי ידיעה הציבור לא יוכל לבצע בחירה מושכלת בבחירות הכלליות, וזה כבר פגיעה בציפור נפשה של הדמוקרטיה.