גרפיטי נגד הנשיא ריבלין על קירות ת”ת בבני ברק: “משומד נאצי”

בלילה רוססו כתובות על קירות ת"ת בוסטון בבני ברק בגנות הנשיא: "צלם בהיכל" • נתניהו: "כתובות מסוג זה ראויות לכל גינוי" • יו"ר הכנסת: "לפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה" • הרצוג: "התחלנו בחמוצים והגענו למשומדים נאצים" • הנשיא: "לפעמים התואר 'משרת ציבור' מביא לקו האש"
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 10:57

כתובות גרפיטי בגנות נשיא המדינה ראובן ריבלין רוססו הלילה (רביעי) על קירות תלמוד תורה בוסטון בני ברק.

באחת הכתובות נכתב: “ריבלין, משומד נאצי”, ובאחרת: “ריבלין, צלם בהיכל”.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

כזכור, נשיא המדינה התארח בתלמוד תורה החרדי בפתיחת שנת הלימודים, אולם אז עבר הביקור בשקט.

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, גינה בחריפות את ההתקפה נגד ריבלין והביע שאט נפש מהכיתוב החמור שרוסס נגדו.

אדלשטיין הוסיף: “השיח הקלוקל שרווח במדינה מידרדר מיום ליום, ועלול להביא לפגיעה בנפשות – ולכן על כולם לגנות מעשים מעין אלה ולפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה וללא רחם”.

נשיא המדינה התייחס באירוע בבית הנשיא לכתובות הנאצה שנכתבו נגדו בבני ברק, כמו גם לדברים שנשמעו נגדו בעקבות נאומו בכנסת.

“זה לא פשוט לפעמים, לשאת בתואר של ‘משרת ציבור'”, אמר ריבלין, “לעיתים הוא מביא אותך לקו האש, לנקודת עימות. אבל, האמונה הפנימית בצמד המילים הזה – משרת, ציבור, היא חזקה מהכל”.

נתניהו הגיב: “כתובות מסוג זה ראויות לכל גינוי ואין מקומן בשיח הציבורי בישראל”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי גינתה את כתובות הנאצה. “מזועזעת מכתובות הנאצה נגד הנשיא ריבלין ומגנה את אילו שכתבו אותן. צריך להוקיע מתוכנו את אילו שמסיתים לפגיעה בנבחרי ציבור, משמאל ומימין”, כתבה  בחשבון הטוויטר שלה.

ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג התייחס לכתובות הנאצה נגד הנשיא ריבלין ואמר: “‏הנה זה בא: לפני יומיים אמרתי שתכף יכנו את הנשיא ריבלין בוגד. התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים. הפה שהתיר נדרש מיידית לאסור ולעצור”.

גרפטי נגד ריבלין

צילום: איתי גדסי – הבנברקים

הכתובת רוססה שעות לאחר שגולשת צייצה בטוויטר: “האיש הזה צריך להיות באדמה”, בתגובה לפוסט שכתב העיתונאי חגי סגל, עורך מקור ראשון.

בבית הנשיא הביעו חשש מהתגובה, והעבירו את הטיפול בנושא לגורמי האבטחה.

שלשום, לאחר פגרה של שלושה חודשים, שבה הכנסת לעבודה. בתחילת הכנס נשא דברים הנשיא ריבלין, ותקף את הממשלה המחלישה לדעתו את מערכת המשפט ובית המשפט העליון. הנאום קומם עליו רבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות