האם ניתן היה לשקר להגר”ע זצ”ל? מחלוקת בין מלכיאלי והגר”ד יוסף

האם אפשר היה לשקר לרב עובדיה יוסף זצ"ל כפי שטוען אלי ישי? • ח"כ מלכיאלי הגיב: "אין מושג כזה לשקר רב, וכל שכן מרן הרב עובדיה יוסף" • אבל הגר"ד יוסף טוען: "האיש הזה (-אלי ישי) הוליך שולל ורימה את אבי מורי"
אריה ריבקינד
ד' חשון התשע"ח / 24.10.2017 14:27

יו”ר ‘יחד’ אלי ישי תקף אתמול (שני) את יו”ר ש”ס אריה דרעי בראיון שהעניק לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’, כאשר בתשובה לשאלה האם שר הפנים שיקר בעבר את הרב עובדיה יוסף זצ”ל – השיב ישי: “לא פעם. על אוסלו, בכניסה לקואליציה כן או לא, שהוא רצה להיכנס פעם ואז הוא התאגד ושיקר את הרב שהערבים לא רוצים. יש הרבה דוגמאות”.

מי שעלה להגיב על דבריו של אלי ישי, היה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי – שביקש לומר כי הוא מזועזע מהמשפט בראיון, כביכול ניתן היה לשקר לרב עובדיה יוסף זצ”ל.

“משפט אחד שלי צרם”, אמר ח”כ מלכיאלי, “מרן הרב עובדיה יוסף שאנחנו היום ביום ההילולא שלו, קודש קודשים, אי אפשר, כן? כל מי שיודע מה זה המושג הזה אמונת חכמים, יודע שאסור, ועזוב רגע אחד פוליטיקה, אין מושג כזה לשקר רב.

“הגמרא אומרת… אני יודע גמרא, בגמרא כתוב שהקב”ה לא מוביל תקלה בידי בהמתם של צדיקים, כל שכן בידי צדיקים, וכל שכן מרן הרב עובדיה יוסף…”

אלא שזמן מה אחר כך, במהלך שיעור שמסר ב’יחווה דעת’ התייחס חבר ‘המועצת’ הגר”ד יוסף לראיון של אלי ישי – ובו האשים את יו”ר יחד: “יש לי הרבה הרבה מה לדבר, האיש הזה הוליך שולל ורימה את אבי מורי”.

האזינו לדבריו של ח”כ מיכאל מלכיאלי:

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב דוד אל תרתח בבקשה !
    24/10/2017 15:04
    המתבונן
  1. אל תרתח הרב דוד דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום זה מה שלימד אותנו אביך מר”ן זצ”ל וכל זמן שהרבנים מתנהגים בריש גלי בצורה כל כך גלוייה איך אנחנו הקטנים מסתכלים על זה אנחנו מבינים שזה פוליטיקה אבל מה אין ערכים דרך ארץ קדמה לתורה כל המלבין פני חבירו מה קורה לנו אבדנו את כל הערכים לצערינו זה לא משנה מי זה ומה גדלותו בתורה לפתוח ספרי מוסר דחוף דחוף כדי להזכיר לנו דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון ודי לחכימא ברמיזא לצערינו.

  2. יש דוקטרינה אין תורה
    24/10/2017 15:14
    שלום
  3. יש דוקטרינה של אמונת חכמים המחליפה אמונה בתורה.
    וכי לבן לא רימה את יעקב? יעקב לא רימה את יצחק? הפלשתים ורועי גרר לא רימו את יצחק? הגבעונים לא רימו את יהושע? ישמעאל לא רימה את גדליה? דלילה לא רימתה את שמשון? צדוקים לא רימו את בית הדין הגדול? וכי אין דין פר העלם דבר?
    אולי הרב עובדיה היה גדול מכולם?
    (אין צורך להשיב על ‘בהמתם של צדיקים’, מלכיאלי הוכיח שאינו יודע גמרא)

  4. אוי נו באמת
    24/10/2017 15:50
    איתן
  5. הנה אלי שיקר את מרן ומרן הזיז אותו
    בלי מרן אלי עוד היה עוזר מוסך
    איש קטן ועלוב שלא יודע להפסיד!

  6. בילבולי שכל כרגיל בחרדים 10 בושה לישי
    24/10/2017 16:50
    יוני
  7. רמאי שניסה לרמות