נקמת המשטרה? נבדק חשד כנגד ביטן • הח”כ: “ניסיון להלך אימים”

היחידה לחקירות הונאה בוחנת את קשריו של ביטן עם אנשי עסקים, בתקופה שבה כיהן כסגן ראש העיר ראשון לציון • המהלכים נעשו באישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה
אריה ריבקינד
ד' חשון התשע"ח / 24.10.2017 09:24

נקמה על ההתייצבות לצידו של ראש הממשלה? המשטרה בודקת חשד לפלילים נגד יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, כך פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון ‘הארץ’.

על פי הדיווח, בחודשים האחרונים גבו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עדויות בנוגע לחשדות וננקטו פעולות חקירה נוספות.

עוד דווח כי כל המהלכים נעשו באישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

שמו של ביטן נקשר גם בחקירה המתנהלת נגד בכירים בעיריית ראשל”צ בה שימש יו”ר הקואליציה כסגן ראש העיר בטרם נבחר כחבר כנסת. החשד הנבדק הוא לקשרים בעייתיים, לכאורה, עם אנשי עסקים.

זאת, לאור העובדה שהחזיק בתפקידו בראשל”צ, גם בתיק ההנדסה בעיר ועמד בראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לפני שבע שנים נפתחה חקירה פלילית נגד ביטן בעקבותיה עזב את וועדת התכנון, אבל הפרקליטות סגרה את התיק. ח”כ ביטן לא הגיב לדיווח בעיתון ‘הארץ’.

מהמשטרה נמסר: “בהמשך לפרסום הבוקר, נבהיר כי איננו מוסרים פרטים בדבר קיומן או אי קיומן של חקירות, ואין בכך כדי לאשר או להפריך את עצם קיומן. כל פרסום בנושא הינו באחריות הבלעדית של המפרסם”.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, הגיב: “כל בר דעת מבין שהעיתוי בו פורסמה הידיעה אינו מקרי ויש כאן ניסיון לרפות את ידיי – זה לא יעזור.

“אני את הפעילות הציבורית שלי אבצע כפי שאני מאמין בה. מסע הציד הבזוי של עיתון הארץ נגד אנשי ימין ונגד כל מי שלא מתיישב עם האג׳נדה שלו שברה הבוקר שיאים חדשים.

“הפער בין השאלות שנשלחו אלי ובין הידיעה הממוחזרת שפורסמה, מדבר בעד עצמו. כבר תקופה ארוכה שהעיתון ממחזר סיפורים ישנים שנבדקו על ידי כל גורמי אכיפת החוק ונסגרו.

“במשך 28 שנה כהנתי כחבר מועצת עיר וקבלתי אלפי החלטות לטובת צד ולרעת צד, זה חלק מהעשייה הציבורית, הניסיון להלך עלי אימים לא יצלח. ידי נקיות”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משום מה זה מריח לי
    24/10/2017 09:44
    יוסי
  1. כמו מה שניסו לטעון כנגד המשטרה שיש לה תיק חקירות במגירה והיא מוציאה אותו לפי בחירה במועד המתאים לה…