ראשי הישיבות במכתב נגד ‘הפלג’: “עלינו לרחם ולהתפלל על הטועים”

אחרי מכתבו החריף של הגר"ח קנייבסקי - ראשי ישיבות חתמו על מכתב מיוחד המגנה את אנשי 'הפלג' והפגיעה בראש ישיבת 'אור ישראל': "לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה" • "גורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה"
יוסף גרינבוים
ד' חשון התשע"ח / 24.10.2017 01:57

בעקבות המתקפות של פורעי ‘הפלג הירושלמי’ כנגד הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת ‘אור ישראל בפתח תקווה, ובשל גל הפגנות המחאה האלימות ברחובות וצמתים, חתמו בימים האחרונים עשרות גדולי תורה וראשי ישיבות על מכתב מיוחד בקריאה לחיזוק לימוד התורה בהיכלי הישיבות.

במכתב, המתפרסם הבוקר בעיתון יתד נאמן – נאמר:

“הננו בזאת בפנייה נרגשת לרבבות עמלי התורה ובניה השוקדים על תלמודם בהיכלי הישיבות הקדושות ובכוללי האברכים, לחזור על הדברים הפשוטים בדרך התורה שמסורה בידינו, כי מחובת כל בני התורה יראי השם וחושבי שמו לחזק את יקרת ערך התורה הקדושה ולהוסיף חיזוק בשקידת הלימוד בהיכלי התורה מתוך יראת שמיים טהורה העומדת לעד וכן לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה, ש’עוזבים מקור מים חיים’ וגורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה בהשפלת כבוד לומדי התורה וחכמיה.

“הגדילו באחרונה עשות בהפרעה להרבצת התורה וביזוי גדולי מוסריה ומנחיליה. עלינו לרחם ולהתפלל על אותם טועים שישובו בתשובה. ותקוותנו כי מתוך תוספת חיזוק על ידינו בלימוד התורה וספרי מוסר יתערה על כולם רוח טהרה ויקויים בנו הייעוד, ומלאה הארץ דעה את השם”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שישי האחרון פורסם מכתב חריף שכתב הגר”ח קנייבסקי נגד הפלג הירושלמי, אותם הגדיר “כצאן ללא רועה”.

במכתב כתב הגר”ח כלפי אנשי ‘הפלג’ ביטויים קשים: “שמעתי ותרגז בטני אשר בזמן האחרון כבוד התורה מושפלת עד שאול תחתית על ידי כמה ריקים פוחזים שבזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורינו שליט”א בהתנפלויות שונות שאי אפשר להעלות על הכתב, כצאן אשר אין להם רועה, רק יראת אלקים במקום הזה וגו’ אוי לנו שכך עלתה בימינו”.

הגר”ח קרא להתחזק מאוד בלימוד התורה “מדה כנגד מדה” ועל ידי זה “נזכה לרומם קרן התורה הקדושה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על המכתב ביזוי הרב רוזן
    24/10/2017 10:16
    קוֹל השם בַּכֹּחַ רק בַּכֹּחַ
  1. המכתב על כביכול ביזוי רוזן מחזק אותי אישית בכל ההתבדלות הזאת מאנשי הטרור מבני ברק אנשי האינטרסים שרוממות דרכיה דרכי נועם בגרונם וחרב פיפיות בידם להכות ולהשתיק ולרדוף את כל גדול וצדיק שלא חושב כמוהם. ושנערי דגל פצעו ראשי ישיבות אז לא ראינו מכתבים וחתימות.
    גם כשראש ישיבת פנוביז’ הגרא”ד שכב בבית החולים אחרי פציעה וניתוח ביד [למרות שאיש כולל תלמידי אור ישראל לא חולק על כך שהרב רוזן לא מתקרב אליו בהתמדה בגאונות בשקיעות ובגדלות].
    גם כשזרקו אבנים על הגר”ד מינצר איש לא הגיב כשהשליכו אבנים ושברו את חלון ביתו של ר”י מאור התלמוד הגרד”א זלזניק כולם שתקו.
    כשאחד מבכירי דגל דחף את מרן הגר”ש אפילו אז שתקו וכך עם עשרות מקרי רדיפה של רציחה של רמי”ם רבני שכונות ומרביצי תורה בכל חלקי הארץ למרות שברוב המקרים הדברים נעשו ע”י אנשים ידועים מהמיניסטר של דגל השמד.

    אבל פתאום עכשיו במעשה שבכירי עץ מסתייגים ומגנים זה הפך לביזוי כבוד התורה ויוצא מכתב טיפשי ע”י ילדים קטנים וכו’ אנא אל תעלילו על ראשי הישיבות החתומים בנ”ל אין זה אלא הצביעות של מארגני המכתב השקר השולט שגורם לנו שכך עלתה בדורינו. (מבזים את עצמם במכתב כ”כ טפשי)

    אל תבלבלו את המוח! כבר מכירים את השיטות של הלחצים על הרבנים וראשי הישיבות לחתום נגד הפלג ומונעים מהם דריסת רגל בחצר של ר’ שמואל שליט”א ואחד שמנסה רק לומר משהו או להתנער מלהתערב במחלוקת הוא מיד מקבל איומים שמחרימים אותו.

    בס”ד אנו נמשיך בגאון ובעוז להיות מתלמידיו של מרנן ורבנן שר התורה, קודש הקדשים, מנהיג הדור הגאון הצדיק הלוחם מלחמת השם לשם שמים ר’ שמואל שליט”א עד ביאת גואל צדק ב”ב אמן.

  2. אני מכיר אישית מראשי הפלג
    25/10/2017 11:23
    נפתלי
  3. אדם שנלחם הרב שטינמן כיון שבזמנו סרב לקבלו לישיבה קטנה….וכעת רואים כמה צדק הרב שטינמן