איך שומרים על איכות התרופות בבית ומה אסור לעשות? קבלו טיפים יעילים

תמי גיל
|
ד' חשון התשע"ח / 23.10.2017 23:50
האם גם אתם נוהגים להחזיק את התרופות בבית בארון חדר האמבטיה? • ובכן, זהו למעשה אחד המקומות הגרועים לאחסון בגלל תנאי החום והלחות • מומחי טלפארמה, הפארם המקוון המוביל בישראל, עם טיפים שיסייעו לאחסן את התרופות בבית בצורה נכונה ובטוחה

אל תאחסנו תרופות בארון באמבטיה: ארונות בחדרי האמבטיה נוטים להתחמם ולאגור לחות, העלולים לגרום לפירוק התרופות ובמיוחד טבליות וקפסולות, עוד בטרם תאריך התפוגה. במידה ואין מקום אחסון אחר, יש להקפיד כי האריזות סגורות היטב.

בחרו נקודה קרירה ויבשה שאיננה חשופה לאור, אך לא מעל מכשיר חשמלי פולט חום. מרבית התרופות נשמרות בטמפרטורת החדר (כ- 15-25מעלות צלסיוס), אלא אם צוין אחרת, לדוגמא, ישנן תרופות אשר יש לשמור בקירור.

שימרו את התרופות בתוך הקופסה המקורית: בדרך זו ניתן למנוע בלבול בין תרופות ומינונים שונים, ולעקוב אחר תאריך התפוגה והוראות השימוש. יש להימנע  מאיחוד תרופות מקופסאות שונות לתוך מיכל אחד.

הסירו את כיסוי צמר הגפן הפנימי במידה שישנו – לאחר פתיחת הקופסה, כדור צמר הגפן סופח לחות אשר פוגע באיכות התרופה.

לעולם אין לקחת תרופה ששינתה את צבעה המקורי, מרקם או ריח, אפילו אם עדיין לא פג תוקפה. אל תבלעו טבליות דבוקות או שהינן בעלות מרקם שונה מיתר הטבליות בקופסה.

הקפידו לבדוק את תוקף התרופה המוטבע על האריזה לפני השימוש: תרופות שפג תוקפן מאבדות מיעילותן ואף עלולות במקרים חריגים לגרום לנזק.

אל תשאירו תרופות במכונית: התחממות המכונית עלולה לפגום באיכות התרופה.

הקפידו תמיד לשמור על תרופות מחוץ להישג ידם של ילדים. ניתן לדוגמא לאחסן במדפים גבוהים אליהם ילדים לא יכולים להגיע, לנעול את ארון התרופות ולהקפיד על פקקים בעלי מנגנון פתיחה שימנע פתיחה קלה.

2

צילומים: יחצ