בנט במתקפה על בג”ץ: “יש שופטים ששכחו שיש גם ממשלה בירושלים”

בנט הצהיר כי היעד המרכזי של מפלגתו במושב החורף שנפתח היום: להעביר את התכנית החוקתית שבמרכזה פסקת ההתגברות - שמגבילה את כוחו של בג"ץ: "לא אמור להתערב ולהגיד אם חוק נראה לו או לא"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשע"ח / 23.10.2017 14:50

יו”ר הבית היהודי במתקפה על בג”ץ: שר החינוך נפתלי בנט הצהיר היום (שני) כי יפעל לקדם כבר במושב הכנסת הקרוב את “פסקת ההתגברות” – שתמנע מבית המשפט העליון לפסול חוקים.

“בשנים האחרונות שם עצמו בג”ץ מעל המחוקק ולא לצדו”, אמר יו”ר הבית היהודי. “יש שופטים בירושלים ששכחו שיש גם ממשלה בירושלים, לכן היעד המרכזי שלנו במושב הקרוב הוא להעביר את התכנית החוקתית שבמרכזה פסקת ההתגברות שתשיב את כוח המשילות לממשלה: הממשלה תמשול, הכנסת תחוקק והשופטים ישפטו”.

בנט הוסיף: “בשנים האחרונות חרג בג”ץ מסמכותו והחל לפסול חוקים ביד קלה מדי. בכלל, בחודשים האחרונים פוסל בג”ץ חוקים בקצב כמעט חסר תקדים. בג”ץ לא אמור להתערב ולהגיד אם חוק נראה לו או לא, זאת סמכות הכנסת”.

בנט מנה את רשימת החוקים: “שלוש פעמים ביטל בג”ץ את המתווה להוצאת מסתננים מישראל, בג”ץ ביטל את הפקעת התושבות של אנשי חמאס במזרח ירושלים, חוק הדירה השלישית נפסל, חוק התקציב הדו שנתי נפסל, חוק ההסדרה הוקפא, חוק הגיוס בוטל וחוק התאגיד הוקפא”.

בנט המשיך: “גם אני לא אוהב במיוחד חלק מן החוקים, אך הכנסת היא הריבון, חברי הכנסת נבחרו על ידי מיליוני אזרחי ישראל, ובג”צ לא יכול לבטל את רצון העם רק כי לא נראה לו חוק כזה או אחר.

“בג”צ רשאי וחייב להתערב רק כאשר מדובר בעריצות הרוב, אימות שלטונית אל מול הפרט. זה לא המצב, למשל, בביטול חוק דירה שלישית. לא הכל שפיט, לא הכל בגיצ. הגיע הזמן לקבוע מתי בדיוק מותר לבג”צ לפסול חוק של הכנסת או פעולה של הממשלה. אסור להשאיר את זה עמום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות