נתניהו מקדם הורדת אחוז החסימה כדי שש”ס תצליח להיכנס לכנסת • דרעי רתח: תקע סכין

ראש הממשלה יוזם מהלך של הורדת אחוז החסימה ל-2% בכדי למנוע בזבוז קולות בימין • הרקע: סקרים שחוזים שחורות למפלגות החרדיות והחשש מפיצול מפלגת הבית היהודי • דרעי עצבני: "נתניהו תקע לנו סכין בעצם הפרסום הזה"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשע"ח / 22.10.2017 21:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם מהלך להורדת החסימה, בצעד שעשוי להגדיל את מספר המפלגות המיוצגות בכנסת. כך חשף הערב עמית סגל בחדשות 2.

מדובר במהפך אצל נתניהו, שכן בכנסת הקודמת קידם מהלך להעלת אחוז החסימה מ-2% ל-3.25%.

מטרת המהלך: למנוע בזבוז קולות בימין, כפי שאירע בבחירות האחרונות כאשר ‘יחד’ בראשות אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה, למרות שהייתה קרובה מאוד.

בשנת 2014 יזם אביגדור ליברמן, שכיהן אז כשר החוץ, את העלאת אחוז החסימה – שהובילה לכך שהמפלגות הערביות התאחדו לרשימה המשותפת, שהפכה לסיעה השלישית בגודלה. מנגד, ‘יחד’ לא עברה את אחוז החסימה.

בסקרים שפורסמו בשבועות האחרונים מפלגת ש”ס מגרדת את אחוז החסימה, בעוד גם מפלגתו של ישי לא עוברת. במקביל, מפלגת הבית היהודי עומדת בפני סכנת פיצול לשתי רשימות: איחוד לאומי ובית יהודי.

על רקע ההתפתחויות הללו, נתניהו מתכוון להוריד בחזרה את אחוז החסימה לאזור של כ-2%.

לפי עמית סגל, המהלך צפוי להעניק לש”ס אורך נשימה, וגם לאלי ישי – מה שימנע סכנה של בזבוז מאות אלפי קולות לימין.

אלא שהפרסום בחדשות 2 על המהלך עורר זעם במפלגת ש”ס, למרות שנתניהו התכוון לסייע למפלגה ולעומד בראשה, מכיוון שהצעד יטיב גם עם יריבו אלי ישינ ויאפשר לו להיכנס לכנסת.

בחדשות 2 דווח כי השר אמר הערב למקורביו בעקבות הפרסום בערוץ 2: “נתניהו תקע לנו סכין בעצם הפרסום הזה. ש”ס תתחזק בבחירות הקרובות והיא לא צריכה שום טובה מנתניהו. נתניהו זוכה לתמיכת ש”ס ובתגובה יוזם יוזמות נגד ש”ס ובלי להתייעץ איתנו. הודעתי כבר הערב לדוד ביטן ואני מודיע לנתניהו: הורדת אחוז החסימה לא תעבור ואל תנסו זאת אפילו”.

אלא שלעומת ש”ס, גורמים בדגל התורה דווקא מרוצים מהאפשרות שיוכלו להתמודד לבד – מה שמרחיב את יכולת התימרון מול אגו”י – והסיעה עשויה לתמוך בחוק בהתלהבות.

בעקבות הזעם בש”ס מסביבת ראש הממשלה פרסמו הבהרה: “מדובר ברעיון תיאורטי בלבד שלא קיבל שום ביטוי מעשי. מובן מאליו שלא יהיה שום שינוי באחוז החסימה ללא הסכמת השותפות הקואליציוניות של הליכוד ובראשן ש״ס”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי מתעקש למחוק את שס
    22/10/2017 21:36
    נתי
  1. מוזר ההתעקשות של דרעי ששס לא תעבור

  2. הבצל מתבצל.
    23/10/2017 00:36
    כידוע.
  3. כנכ

  4. איזה שטיות אם כבר זה בשביל יחד...להזכרם היא קיבלה 0 מנדטים ושס 7 איפה הגיון ...
    23/10/2017 09:26
    משה
  5. יחד מדברים כאילו הם הליכוד שיש להם 20 מנדטים ושוכחים שהם אולי חצי מנדט בלי מרזל והסרוגים

  6. דרעי ואחוז החסימה
    23/10/2017 12:17
    משה
  7. ברור שהיוזמה להורדת אחוז החסימה–היא פעולה לסילוקו של דרעי וש’ס מהפוליטיקה. ידוע שש’ס בירידה ועצם הפרסום הזה יגרום להרבה מהססים–לא להצביע לש’ס
    . היוזמה הזאת לא תעבור אבל עצם הפרסום–הוא הענין.