‘נעשה לצרכי ראווה’: גופשטיין הובא לביהמ”ש; הפעילים שנעצרו שוחררו

עשרת פעילי להבה שנעצרו הלילה בפשיטת משטרה על בתיהם - שוחררו בתחנת המשטרה • יו"ר הארגון בנצי גופשטיין הובא לבית משפט השלום בבירה לדיון • החשד: איים על ערבים שהיו בקשר עם יהודיות • בן גביר: "אין שום היגיון מדוע לשחרר את הפעילים בתחנה ולהביא דווקא אותו לדיון"
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ח / 22.10.2017 13:14

עשרת פעילי להבה שנעצרו הלילה (ראשון) שוחררו בתחנת המשטרה, ללא הבאתם כלל לבית המשפט.

לעומת זאת, יו”ר הארגון בנצי גופשטיין יובא בשעה 15:30 לבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניינו.

עו”ד איתמר בן גביר פרקליטו של גופשטיין, אמר: “ברור שהבאת גופשטיין לדיון נעשית לצורכי ראווה ועל מנת שיהיה למשטרה מה לענות לבג”ץ.

“אין שום היגיון מדוע לשחרר את הפעילים בתחנה ולהביא דווקא אותו לדיון, כאשר כולם נעצרו בחשד לאותה עבירה – ונתון זה מלמד יותר מכל על שיקולי משטרת ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, בלשי יחידה מרכזית של משטרת ישראל פשטו על בתיהם של  פעילי ארגון להב”ה  באזור ירושלים, המרכז, הדרום ויו”ש כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר –  בחשד לעבירות איומים.

הבלשים ביצעו חיפוש בבתי החשודים, אספו ממצאים ועיכבו או עצרו חשודים. בין הפעילים שנעצרו והועברו לתחנת המשטרה היה גם יו”ר התנועה, בנצי גופשטיין.

לפי המשטרה, במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב”ה – וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. במשטרה טענו עוד, כי זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.

“ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ועיכוב ומעצר הפעילים נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני”, נאמר בהודעת המשטרה. “משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה”.

פרקליטו של גופשטיין, עורך דין איתמר בן גביר, ייחס למהלך מניעים זרים ואמר כי בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור תגובתה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ודורשים להעמיד את גופשטיין ולהב”ה לדין. “לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב”ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה”, טען בן גביר הבוקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות