החוק של ליברמן: בישיבה שמסיתים או קוראים להשתמט לא יקבלו כסף

שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם הצעת חוק שתאפשר לשר האוצר להחליט שמוסד תורני לא יחשב כמוסד ציבורי לעניין קבלת התמיכה - אם העומד בראשו פרסם קריאה פומבית להשתמט משירות או מסית נגד חיילים בצה"ל
אריה ריבקינד
ב' חשון התשע"ח / 22.10.2017 10:19

שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם בימים האחרונים הצעת חוק שתאפשר לו סגירת ישיבות הקוראות בפומבי להשתמט משירות בצה”ל או מסית כנגד חיילים שמשרתים בצה”ל.

את החוק יזמו חברי הכנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו: עודד פורר, חמד עמאר, רוברט אילטוב ויוליה מלינובסקי.

בהצעת החוק נאמר כי שר האוצר רשאי יהיה להחליט שמוסד תורני לא יחשב כמוסד ציבורי לעניין קבלת התמיכה – אם העומד בראשו, המהווה סמכות דתית רוחנית עבור תלמידיו, פרסם ביודעין קריאה פומבית להשתמט משירות, פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה, השפלה, עוינות או אלימות, כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה והכל בשל צבע, מין, או נטייה, דת, ארץ, מוצא, השתייכות לגזע או למוצא אתני או כנגד מי שמשרת בשירות”.

הצעת החוק נועדה לשלול, בין היתר, תקציבים מישיבות הפלג הירושלמי.

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר: “מטרתה של הצעת החוק לשים סוף להתפרעויות ולהשתלחויות חסרות הרסן של מנהיגי הפלגים החרדיים הקיצוניים במערכת הביטחון”.

כפי שדווח בחרדים 10, כבר לפני תשה חודשים ביקש ליברמן מחבר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות של ‘הפלג הירושלמי’ – זאת בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו פעילי ‘הפלג’, בהוראתו של הגר”ש אוירבך.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזק ואמץ
    22/10/2017 11:17
    דידי
  1. אני תומך בו 100% . ויש עוד סנקציות שאפשר להטיל על המשתמטים כמו חידוש רישיון נהיגה ודרכון כל שנה ,ביטול פטורים ממסים כגון ארנונה וכל מיני אגרות , שרותי ביטחון מסויימים יהיו עבורם בתשלום ועוד הרבה דרכים יצירתיות שיגרמו להם להבין שמי שלא תורם לביטחון מדינתו לא יהיה שווה בזכויות לזה שעושה את זה מתוך צורך קיומי .לא יכול שיקבלו זכויות כמו כל מי שמשרת זה אבסורד .ולא רק לחרדים אלא לכל מי שלא תורם כלום למדינה והוא פראזיט.