גופשטיין נעצר: חשוד שאיים על ערבים שהיו בקשר עם יהודיות

15 פעילי ארגון להב"ה, ובראשם מנהיג הארגון, נעצרו או עוכבו הלילה במסגרת חקירת משטרה בחשד כי פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם יהודיות • עו"ד איתמר בן גביר מאשים את המשטרה: המעצרים ממניעים זרים. נועד לרצות את בג"ץ ואת עיתון הארץ שמפברק סיפורים"
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ח / 22.10.2017 09:35

בלשי יחידה מרכזית של משטרת ישראל פשטו הלילה (ראשון) על בתיהם של 15  פעילי ארגון להב”ה  באזור ירושלים, המרכז, הדרום ויו”ש כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר –  בחשד לעבירות איומים.

הבלשים ביצעו חיפוש בבתי החשודים, אספו ממצאים ועיכבו או עצרו 15 חשודים, שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית.

בין הפעילים שנעצרו והועברו לתחנת המשטרה נמצא גם יו”ר התנועה, בנצי גופשטיין.

לפי המשטרה, במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב”ה – וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.

הפרשה החלה בחקירה סמויה ומורכבת שהובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, על פי החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב”ה ופועלים למניעת ‘התבוללות’.

במבצע מורכב שבוצע הלילה, פעלו כוחות משטרה בו זמנית במספר מקומות בארץ הגיעו החוקרים לבתיהם של 15 חשודים, ביצעו חיפושים וחלקם עוכבו/ נעצרו.

כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו.  החקירה נמשכת.

“ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ועיכוב ומעצר הפעילים נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני”, נאמר בהודעת המשטרה.

“משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה”.

פרקליטו של גופשטיין, עורך דין איתמר בן גביר, מייחס למהלך מניעים זרים ואומר כי בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור תגובתה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ודורשים להעמיד את גופשטיין ולהב”ה לדין.

“לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב”ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה”, מסר בן גביר.

בראיון ברשת ב אמר בן גביר: “החקירה היא על כל מיני הפגנות שהשתתף וכרזות שהניף. אנחנו לכל אורך הדרך אמרנו שאין שום דבר ומבחינתנו שיעמידו אותו לדין. אלא שהפעם הרפורמים הגישו עתירה – ובג”ץ קבע תגובה לעתירה הזו בעוד שבועיים, ופתאום – פשיטה באישון לילה”.

בן גביר תהה: “הזמינו אותו מספר פעמים השנה לחקירה. לא יכלו להתקשר ולומר לו: ‘תגיע להיחקר’? הבעיה היא כשאני מדבר עם קציני משטרה הם אומרים לי רק שהחקירה על איומים. בדרך כלל, אדם שטוענים שעבר עבירת איומים מזמנים אותו לחקירה ומשחררים אותו לאחריה.

“להערכתי המעצר הזה נועד בשביל דבר אחד – לרצות את בג”ץ, לרצות את עיתון הארץ שמפברק סיפורים נגד גופשטיין. המשטרה פועלת מתוך לחץ ומהשפעה של כל מיני ארגונים וגורמים זרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות