פקח הורה לפנות דוכן תפילין בת”א • חב”ד: “לא מתקפלים. שייתן קנס”

פקח ת"א הורה לשליח חב"ד ברמת אביב ג' לפנות דוכן תפילין - בתוך שעה • השליח הצהיר: "בהלם מוחלט שבמדינה יהודית מקבלים דרישה כזו" • השליח לחרדים 10: 'זה בפינה, לא מפריע. תושב עבר ואיים: נלמד אתכם לקח' • אז התפניתם? 'אצל הרבי מליובביץ' אין התקפלויות - אנו נשארים'
חיים בוזגלו
ל' תשרי התשע"ח / 20.10.2017 14:18

פרסום ראשון בחרדים 10: פקח של עיריית תל אביב הורה לפעילים מבית חב”ד בשכונת רמת אביב ג’ לפנות דוכן להנחת תפילין – בתוך שעה.

הפעילים הצהירו בדו”ח הדרישה: “אנו עומדים כאן במצוות הרבי מליובביץ כבר 20 שנה ונותנים סיוע לכל היהודים בהנחת תפילין וחלוקת נרות שבת. אני בהלם מוחלט שבמדינה יהודית מקבלים דרישה לפינוי דוכן יהודי זה”.

הפקח כתב בדוח: “הצבת דוכן תפילין ונרות שבת ואוהל גיזבו ללא היתר בתוקף. ההיתר פג ב-2016. יש לפנות את הדוכן מהמקום”.

• שלום לרב יהודה ליפש. ראיתי את מכתב ההתראה שקיבלתם לפנות את הדוכן תוך שעה, אם לא – תקבלו דו”ח?

“יש לנו במשך כעשרים שנה דוכן במרכז המסחרי ברמת אביב ג’, ואנחנו בהלם ותדהמה שהיום הגיע פקח והודיע שאם לא נפנה את הדוכן – נקבל דו”ח. זהו דוכן שבאמת לא מפריע לאף אחד, מאות יהודים מניחים בו תפילין”.

• אבל למה אתם עומדים באמצע הכביש? זה כביש סואן, אתה יודע…

“זה לא באמצע הכביש, זה בפינה של המרכז המסחרי באופן שלא חוסם אף אחד ולא מפריע לשום מעבר. וזה סיפור של כעשרים שנה, זה לא התחיל היום”.

• אז מה קרה היום? יש בחירות באופק?

“אולי, ואולי יש פחד מהציבור מפני תופעת ה’הדתה’, והולכים וגוברים הקולות של האנשים שמפחדים מזה, ונאבקים בכל כוח, ברגעים האחרונים של ההתנגדות”.
• אתה עצמך מנהל את בית חב”ד ברמת אביב ג’?

“כן”.

• כמה שנים שם?

“אני נמצא כבר עשר שנים, אבל לפניי, הגיע הרב גינזבורג לפני כעשרים ושלוש שנים, בשנת תשנ”ה”.

• אז אתה עומד שם, מניח תפילין…ואז?

“כן, אני עומד שם, תוך כדי שאנשים מניחים תפילין, נשים לוקחות נרות שבת, אנשים ונשים לוקחים חומר יהודי לקרוא, לכבוד שבת…מגיע פקח, אומר שקיבל תלונה מתושבים פה בשכונה ומודיע חד משמעית שעלינו לפנות את הדוכן, בהוראת עיריית תל-אביב, אחרת ייתן קנס”.

• כשראית את הפקח מגיע, הבנת מיד שהוא מגיע אליכם?

דוכן תפילין

“כן. אחד התושבים שעבר שם אמר ‘תראו, אנחנו נלמד אתכם לקח’, משהו כזה, והוסיף, ‘אנחנו הולכים לפנות אתכם מפה’, אז הבנתי כבר מה הולך לקרות”.

• כלומר, זה לא ‘סיפור’ של הפקחים שמישהו התלונן, אלא באמת מישהו התלונן…

“כן, אני לא זוכר אם הפקח גילה לי שמישהו התלונן, אבל היה מישהו שעבר ואמר: ‘מישהו התלונן'”.

• אז פיניתם וסיימתם את הכול שם, או שגם ככה סיימתם את הפעילות להיום?

“לא, אנחנו ממשיכים לפעול, מוכנים לקבל דו”ח, אין לנו בעיה, אבל את דוכן התפילין ונרות השבת אנחנו לא מקפלים.

“במדינה יהודית, בעיר יהודית, העיר העברית הראשונה, תל אביב, אנחנו בגאון יהודי. אצל הרבי מליובביץ’ אין התקפלויות ואין התפנויות, אנחנו נשארים בגאון יהודי. עם ישראל חי, ובמצוות הרבי מליובביץ נמשיך לזכות את כל היהודים במצוות תפילין ובמצוות הדלקת נרות שבת. בעזרת ה’ עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו ממש”.

• אמן!

כפי שנחשף בחרדים 10, לפני 40 יום נקנס יוסף יצחק אמיתי, חסיד חב”ד שהתייצב, כמו בכל יום שישי, ליד בית חב”ד בהרצליה עם דוכן תפילין, והציע לעוברים ושבים לזכות במצווה – בקנס כספי על סך של 730 שקל.

“הנ”ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין”, כתב הפקח העירוני בדו”ח. “אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”.

הפקח הוסיף עוד: “התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו”.

ההתנכלות לדוכן גררה סערה ציבורית – ומשה פדלון, ראש העיר הרצליה, הגיע, יחד עם צמרת העירייה, אל ביתו של שליח חב”ד הראשי בעיר, הרב ישראל הלפרין, כדי להתנצל על הדו”ח שרשמו הפקחים העירוניים לשליח ה”מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”.

דוכן תפילין

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דוכן
    20/10/2017 14:43
    יוסי
  1. הגיע הזמן
    די לכפייה הדתית.

  2. עצניקים אנריסטים תראו מה אתם גורמים בושה יהדות
    20/10/2017 15:55
    בן תורא
  3. אני מודאג וחושש מפני הבאות. הגל האחרון של הפגנות הפלג הירושלמי מלמד שאנו עומדים בפני הקצנה של המאבק. הסיסמאות הפכו להיות קשות יותר, וגם תגרות הידיים. בתוך המגזר ומחוצה לו.

    המשטרה החלה השבוע בנוהל חדש, תוקפני יותר, והיא מעבירה משתמטים שהגיעו לידיה בעת מעצרים בהפגנות לידי המשטרה הצבאית. מצב זה מביא אותנו לסיטואציה שבה בשבוע הבא עשויים כעשרה בני ישיבות חרדים – ומי יודע, עד ששורות אלו יתפרסמו אף יותר – לרצות עונש בכלא צבאי על אי התייצבותם בלשכות הגיוס והפיכתם למשתמטים רשמית.

    חבריהם ב”פלג” צפויים להמשיך למחות. על פי גובה הלהבות של השבוע, בפרט אחרי שאתמול, יום חמישי, המשטרה משום מה לא פעלה עם עזרים מול המפגינים, הם הצליחו לשבש את החיים בבירה כולה במשך שעות ארוכות – נראה שאנו עומדים בפני החרפה במצב.

    אנשי הפלג הירושלמי, שהם כחמישה אחוזים מבני הציבור החרדי, גורמים נזק בל יתואר לציבור החרדי כולו. גם אם הציבור כולו מכבד אידיאולוגיה שונה, שמרנית יותר, של אותה קבוצה, לאנרכיזם אין סובלנות. גם בראי השמרנות החרדית המחמירה ביותר.

    הציבור הישראלי צריך לדעת שהמראות הקשים, המילים הבוטות והזלזול הכואב והפוגעני כלפי חיילי צה”ל – אינם מקובלים עלינו ומכאיבים לנו לא פחות. מדובר בציבור יקר. אברכים חשובים בעלי מידות נעלות ונאצלות, שאחרי שנים של הסתה כמעט יומיומית בביטאון הביתי, בהרצאות ובתדרוכים בקווי תוכן טלפוניים, איבדו קצת את הצפון. מותר להפגין. מותר להביע עמדה אחרת. אסור להפוך את חיי שכנך לגיהינום כדי שעמדתך תושמע ברבים.

    לצערי, פתרון לא נראה באופק. סוגיית הגיוס לצה”ל רגישה מכל הצדדים, עדיין לא קם המנהיג שימצא לה מוצא. הקיצונים החרדים יוכלו להמשיך להתבצר בעמדתם ולאתגר את כלל הציבור החרדי, שתדמיתו הופכת לבזויה ולמושמצת. על הדרך הם גם יאתגרו את אזרחי המדינה בפקקים ובעצבים.
    נסו להבין את התמונה, ואל תכעסו עלינו – החרדים כולם

  4. אשריכם חב"ד
    21/10/2017 20:56
    חסיד
  5. אתם משמחים את ה’

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/03/2018 07:06

      מאיפה אתה יודע שהם משמחים את השם?
      דינא דמלכותא דינא. לא לחינם יש חוקי מדינה. כדי לשמור על הסדר…אולי הדוכן מסתיר ומפריע לחנויות במתחם המסחרי? ובכלל האם יש מצוה לבקש מעוברים ושבים להניח תפילין?( לא) האם יש מצוה לציית לחוקי המדינה?(כן כל עוד הן לא מבטלות מצוות אמיתיות)