אחרי 3 שבועות במקרר: גופת תושב אשדוד תשוחרר לקבורה • מה קרה?

במשך 3 השבועות שחלפו מאז נמצאה הגופה, עשה ארגון זק"א אין ספור מאמצים ופניות לשחרור הגופה - אך ללא הועיל • הבוקר פנה עו"ד משה אלמליח מזק"א לבית המשפט - והשופט הורה לשחרר מיד את הגופה
חיים טוויל
ל' תשרי התשע"ח / 20.10.2017 13:31

גופתו של סמואל אלברטו קרצניס, תושב אשדוד כבן 46, שנמצאה לפני כשלשה שבועות בשטח פתוח – תשוחרר לקבורה. זאת בעקבות פנייה של עו”ד משה אלמליח, מהמחלקה המשפטית של זק”א, לבית משפט השלום באשקלון.

זה כשלשה שבועות שגופתו של המנוח מאוחסנת במקרר במכון הלאומי לרפואה משפטית, מבלי שניתן לקוברה, למרות חוות דעת של המכון כי אין חשש לפלילים. אולם, גם אחרי שבמאמצים אותרו בני משפחה והגופה זוהתה בוודאות, התעקשה המשטרה לנתח את הגופה.

במשך 3 השבועות שחלפו מאז נמצאה הגופה, עשה ארגון זק”א אין ספור מאמצים ופניות לשחרור הגופה – אך ללא הועיל.

הבוקר פנה עו”ד משה אלמליח לבית משפט השלום באשקלון, בבקשה להורות למשטרה לשחרר את הגופה לקבורה.

אחרי דיון ושמיעת הצדדים, ואחרי שיחה של השופט עם מנהל המכון לרפואה משפטית ד”ר חן קוגל, שאמר לשופט כי אין שום צורך בנתיחה – הורה השופט לשחרר את הגופה לקבורה עוד היום (שישי) עד שעה 14:30, למרות התנגדות המשטרה.

בארגון זק”א רואים בחומרה את התנהלות והסחבת של המשטרה בטיפול בפרשה. “לא אכפת להם שגופה של יהודי מאוחסנת שלשה שבועות במקרר, מבלי שניתן אישור להביאה לקבר ישראל”.

מתנדבי זק”א אשדוד הגיעו להשתתף בלוויה שנערכה אחר הצהרים.

קבורה, בית עלמין

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א, אמר: “קרובת משפחה של הנפטר יצרה קשר עם ארגון זק”א כשנודע להם על אי שחרור הגופה. ארגון זק”א ניסו עם הרבה מאמצים לשחרר את הגופה אבל ללא הצלחה. עד היום בבוקר”.

יוסי לנדאו, מתנדב זק”א מצוות אשדוד: “מיד עם קבלת הבשורה על שחרור הגופה, הגענו לקבל את הגופה ולתת כבוד אחרון ואמירת קדיש וקבורת הנפטר בבית עלמין באשדוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות