הגר”ח קנייבסקי על הפלג: “ריקים פוחזים.. כצאן אשר אין להם רועה”

מכתב גינוי חריף שכתב הגר"ח קנייבסקי נגדפעילי ה'פלג הירושלמי' שפגעו בראש ישיבת אור ישראל מתפרסם הבוקר ב'יתד נאמן' • מאמר המערכת של העיתון על הפלג: "מדובר באספסוף משולהב המופעל בשלט רחוק ומקבל פקודות מ'קווי נייעס' מחתרתיים"
יוסף גרינבוים
ל' תשרי התשע"ח / 20.10.2017 01:24

אחרי המתקפות של פעילי ‘הפלג הירושלמי’ כנגד הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, במהלך שיעורים שנשא במודיעין עלית ובבני ברק, מתפרסם היום (שישי) בעיתון ‘יתד נאמן’ מכתב גינוי חריף שכתב הגר”ח קנייבסקי.

במכתב כותב הגר”ח כלפי אנשי ‘הפלג’ ביטויים קשים: “שמעתי ותרגז בטני אשר בזמן האחרון כבוד התורה מושפלת עד שאול תחתית על ידי כמה ריקים פוחזים שבזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורינו שליט”א בהתנפלויות שונות שאי אפשר להעלות על הכתב, כצאן אשר אין להם רועה, רק יראת אלקים במקום הזה וגו’ אוי לנו שכך עלתה בימינו”.

הגר”ח קורא להתחזק מאוד בלימוד התורה “מדה כנגד מדה” ועל ידי זה “נזכה לרומם קרן התורה הקדושה”.

הרב חיים קנייבסקי, הפלג

לצד מכתבו של הגר”ח, מפרסם ‘יתד’ מאמר מערכת מיוחד,  התוקף את פעילי הפלג – וקובע: “מדובר באספסוף  משולהב המופעל בשלט רחוק ומקבל פקודות מ’קווי נייעס’ מחתרתיים ששופכים את ממרתם המורעלת ללבם ולתודעתם של חלשי דעת ונפש, שיוצאים לפרוע פרעות בישראל”.

הרב חיים קנייבסקי, הפלג

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף מעמיד דברים על מקומם ודיוקם
    20/10/2017 03:00
    אבי
  1. גאון בדור

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   21/10/2017 21:23

      קודם כל מוציאים מכתב מר’ חיים(שלא ברור אם זה הוא כתב או שכתבו בשמו..) , ואם לא כתוב במפורש לשנוא , אז מוסיפים שנאה על שנאה, כמה בודדים מהפלג פתחו את פיהם נגד ר’ יגאל ועיתון שמתיימר לכבד את עצמו מוציא לעז על ציבור שלם, בושו והכלמו.

  2. ממש יפה
    20/10/2017 17:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אחים יקרים לא עת לחשות….

    לאור גזירת גיוס השמד שיוזמים נגד עולם התורה בחוק הגיוס הארור וכו’ חובה קדושה לכל יהודי שהוא בן תורה לקום למחות ולהתריע למען עתידינו.

    חייבים לזכור שמרן הרב שך זצ”ל אמר על מרנן ורבנן הגאון הצדיק הלוחם מלחמת השם לשם שמים ר’ שמואל שליט”א שהוא ראוי להיות מנהיג הדור ואסור להרהר אחריו.

  4. כך נראה דור שעסקניו מלבים שנאה
    21/10/2017 21:23
    אחת
  5. קודם כל מוציאים מכתב מר’ חיים(שלא ברור אם זה הוא כתב או שכתבו בשמו..) , ואם לא כתוב במפורש לשנוא , אז מוסיפים שנאה על שנאה, כמה בודדים מהפלג פתחו את פיהם נגד ר’ יגאל ועיתון שמתיימר לכבד את עצמו מוציא לעז על ציבור שלם, בושו והכלמו.

  6. חילול שמים ברבים
    22/10/2017 09:52
    אנונימי
  7. חוץ מחילול שמים אתם לא עושים כלום !!!!

  8. המציאות היא שמלבד הרב אוירבך אין עוד רב שמסכים עם השיטה.
    22/10/2017 11:14
    סטודנטית חרדית
  9. חתיכת חילול ה’. אני בטוחה שלא מספרים לרב אוירבך שליט”א איזה ונדליזם הציבור הזה עושה, לא יכול להיות שצדיק כמו הרב אוירבך ייתן גיבוי לגזל זמן, גזל רכוש וחילול ה’ נורא ואיום! ומה עןם המגבעת שהעיפו לרב בוסו? שילכו לבית חולים לחולי נפש ולא יזיקו…