ח”כ זהבה גלאון מתפטרת מהכנסת; ח”כ לשעבר מוסי רז ייכנס במקומה

אריה ריבקינד
|
כ"ח תשרי התשע"ח / 18.10.2017 13:33
יו”ר מרצ תפרוש מהכנסת – אך תמשיך לעמוד בראש המפלגה ולהיאבק למען ‘פריימריז פתוחים’: אם תפסיד – היא תוותר גם על ראשות המפלגה • כתבה: ״אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח – מרצ לא תהיה” • ח”כ לשעבר רז ייכנס במקומה

עוד פרישה מהכנסת:  יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון, שוחחה בצהרים (רביעי) עם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין והודיעה לו כי בכוונתה להגיש בקרוב מכתב התפטרות מהכנסת.

הח”כ לשעבר מוסי רז ייכנס לכנסת במקומה.

עם זאת, גלאון אינה מתפטרת מראשות מפלגת מרץ.

לפי חדשות 2, גלאון תתפטר מהכנסת על מנת להתרכז בקרב על הפריימריז הפתוחים במרצ. גלאון כבר הבהירה כי אם תפסיד בהצבעה המכריעה, היא תתפטר גם מראשות המפלגה.

גלאון כיהנה כח”כית מאז שנת 1999, עם הפסקה קצרה של שנתיים. בחודש שעבר ניצלה מהדחה בהצבעה בוועידה היוצאת של מפלגתה, אך בוועידה החדשה היא מקווה להישג שיאפשר קיום בחירות רחבות לראשות המפלגה.

במכתב לחברי וחברות המפלגה כתבה גלאון: ״מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם – המצביעים והתומכים שלה – וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל.

״אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח – מרצ לא תהיה. לשמאל יש קהל רחב וגדול בהרבה ממספר האנשים שהצביעו למרצ. כדי לממש את הפוטנציאל הזה על מרצ להשתנות. אני משוכנעת שההתפטרות שלי מהכנסת תאפשר לי כיו״ר מרצ להתרכז בקידום ‘פריימריז פתוחים’ והפיכת מרצ לבית גדול ומכיל לכל מי שמאמינים בערכים שלנו”.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהמחנה הציוני הגיבה: “הפסד עצום לכנסת ולציבור, פרלמנטרית מדהימה ומנהיגה אמיצה, וברמה האישית זהבה אהובה ויקרה, זה מאוד מעציב אותי”.