שידרו הסתה: כוחות הבטחון פשטו על 8 כלי תקשורת פלסטיניים ביו”ש

במבצע משותף של צה"ל שב"כ, והמינהל האזרחי פשטו כוחות על 8 כלי תקשורת החשודים בהפצת הסתה וסגרו אותם • אחמד טיבי: "מדובר בפגיעה גסה בחופש העיתונות" • במקביל אותרו ונלכדו 18 מחבלים מבוקשים
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשע"ח / 18.10.2017 09:58

כוחות צה”ל פשטו הלילה (רביעי) על משרדיהם של כמה ערוצי טלוויזיה של חמאס והג’יהאד האסלאמי, החשודים בהפצת ושידור חומרי הסתה המעודדים לטרור.

במסגרת המבצע נסגרו תחנות תקשורת, הוחרמו ציוד ומסמכים ונעצרו שני חשודים.

המבצע התמקד בערוצים אל-אקצה, אל-קודס ופלסטין אל-יום בחברון, שכם ורמאללה. התחנות שנסגרו הוגדרו בצו מפקד פיקוד המרכז כהתאחדות בלתי מותרת.

הכוחות החרימו ציוד ותלו במשרדים צווים המורים על סגירתם לחצי שנה.

הכוחות פשטו גם על כמו גם על חברות תקשורת המעניקות להם שירותי הפקה (פאל-מדיה, טרנס מדיה, ראמ-סט).

לדברי מקורות פלסטיניים נעצר מנהל חברת ההפקה טרנס מדיה בחברון, עאמר אל-ג’עברי.

חבר הכנסת אחמד טיבי גינה את הפשיטה על משרדי פאל-מדיה. לדבריו, “מדובר בפגיעה גסה בחופש העיתונות, במוסד תקשורת מקצועי ובקבוצה גדולה של עיתונאים”.

“מבצע זה הינו חלק ממאמץ הסיכול המורחב במסגרתו פועלים כוחות הביטחון מול כלל מרכיבי הטרור וביניהם ההסתה”, נמסר בהודעת דובר צה”ל. “כוחות הביטחון במרחב ימשיכו לפעול כנגד ההסתה לטרור מתוך הבנה שזו מהווה גורם ישיר לביצוע פיגועים בהשראה ולתמיכה בטרור”.

כמו כן במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב, ומשטרת ישראל 18 מבוקשים ביהודה ושומרון. 15 מהם חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות