גפני לבנט: בטל את התקנות של שי פירון שגרמו לקריסה של המנהלים

אריה ריבקינד
|
כ"ז תשרי התשע"ח / 17.10.2017 11:48
יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני שיגר מכתב אל שר החינוך נפתלי בנט וביקש ממנו לבטל את התקנות שקבע שר החינוך הקודם, שי פירון – ולתקן את העיוות בתקצוב מוסדות המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני שיגר מכתב אל שר החינוך נפתלי בנט בנושא תקצוב המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור – ודרש ממנו לתקן את העיוות והיחס המפלה כלפי המוסדות.

במכתבו לבנט כותב גפני, כי לאחרונה קיימה ועדת הכספים דיון בנושא החינוך המוכר שאינו רשמי, במהלכו התברר “שלמרות שיש לתקצב את החינוך המוכר שאינו רשמי ב-75% ואת מוסדות הפטור ב-55%, בפועל, המצב הוא שמוסדות אלה מתוקצבים באחוזים נמוכים באופן משמעותי”.

בדיון התברר עוד, כי במהלך כהונתה של הממשלה הקודמת תיקן שר החינוך דאז שי פירון את תקנות החינוך הממלכתי, מה ש”הביא לכך שבפועל התקציב שמקבלים המוסדות האמורים נמוך באופן משמעותי, עובדה הגורמת למנהלי המוסדות לקריסה בשל העומס התקציבי המוטל עליהם”.

גפני מזכיר לבנט כי “בהסכם הקואליציוני נקבע מפורשות שלעניין תקציב המוסדות יש לחזור לתקצוב של שנת 2012, קרי: לבטל את ההחמרות שנקבעו בכהונת הממשלה הקודמת ובכלל זה התקנות האמורות”.

גפני ממבהיר לשר החינוך: “חברי ועדת כספים ואנוכי סבורים שיש לתקן עיוות זה. הדבר בידך כיוון שבתקנות עסקינן… אודה לך אם תפעל לקדמו בהקדם”.

גפני, מוכר שאינו