גבאי: עמדתי שאין לפנות מיו”ש לא השתנתה. מאמין שארץ ישראל שלנו

ח"כים במחנה הציוני תקפו את היו"ר שהצהיר כי אין לפנות התנחלויות - אבל גבאי לא נסוג: "אסור להסתכל על פינוי של 80 אלף יהודים כלאחר יד, מאמין שכל ארץ ישראל שלנו, הרי אלוקים הבטיח לאברהם" • "זו מפלגה גדולה, יש בה שחושבים אחרת וזה בסדר גמור" • לבני: "אפילו בגין פינה"
אריה ריבקינד
כ"ז תשרי התשע"ח / 17.10.2017 11:21

יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הבהיר הבוקר (שלישי) בראיון שהעניק לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’, כי הוא אינו חוזר בו מאמירותיו לפיהן אין לפנות התנחלויות מיו”ש כחלק מהסכם שלום עם הפלסטינים – ואמר כי במקרה של הסכם שלום צריך למצוא פתרונות יצירתיים בסוגיית ההתנחלויות המבודדות.

“אמרתי את אותם דברים בדיוק ביולי 2017, שלושה ימים לפני הפריימריז במפלגת העבודה. זו מפלגה גדולה, יש בה אנשים שחושבים אחרת וזה בסדר גמור”, אמר בהתייחסו לביקורת מצד ח”כים במפלגה.

לדברי גבאי, “אני מאמין בצדקת קיומנו כאן. אני מאמין בכך שכל ארץ ישראל שלנו, הרי אלוקים הבטיח לאברהם את כל ארץ ישראל, אבל אני מאמין גם שמאחר שיש בה 4.5 מיליון ערבים אז אנחנו צריכים להתפשר על מנת ליצור מצב שבו אנחנו חיים במדינה שלנו עם רוב יהודי והם חיים במדינה משל עצמם”, אמר גבאי.

יו”ר מפלגת העבודה אמר: “אם אנחנו מצליחים להגיע להסכם שלום, אז אני חושב שצריך למצוא פתרונות יצירתיים על מנת להימנע מפינוי התנחלויות… הסיפור הוא מאוד מורכב אבל אסור לנו להפוך אותו לעוד יותר מורכב על ידי ניסיון להסתכל על פינוי של 80 אלף יהודים כלאחר יד. אני אגב חושב גם שכשמפנים ערבים כלאחר יד זה דבר שהוא בלתי מתקבל בעיניי. אנחנו צריכים לחשוב איך במסגרת של הסכם שלום אנחנו מוצאים פתרון לדבר הזה”.

הוא הבהיר עם זאת כי המדינה צריכה להפסיק לבנות מחוץ לגושי ההתנחלויות ולהשקיע משאבים בעיקר ביישובים שבתוך הקו הירוק. “כל תושב שנמצא ברשות ובסמכות מדינת ישראל צריך לקבל את כל הזכויות, אבל ממשלת נתניהו נותנת עדיפות למי שחי ביהודה ושומרון”.

כאשר נשאל מה ההבדל בין המפלגה שבראשה הוא עומד לליכוד, השיב גבאי: “אנחנו מאמינים בפתרון מדיני. נתניהו מעולם לא האמין בזה. הוא חותר למצב שבו יש פה מדינה אחת שבה לפחות 45% מהאזרחים הם ערבים ואנחנו חותרים להיפרדות מהפלסטינים”.

הוא הוסיף: “אני מאמין בפתרון שתי המדינות בשביל עצמנו, אני לא עוסק בזכויות של הפלסטינים”.

גבאי נשאל על הביקורת מצד ציפי לבני על דבריו ואמר: “ציפי ואני מבינים אחד את השני – בסופו של דבר שנינו מאמינים בפתרון מדיני – פתרון שתי המדינות לשני עמים עם גושי התיישבות”.

חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני מתחה ביקורת על דברי גבאי ואמרה לאריה גולן בכאן רשת ב’ כי גם ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין פינה יישובים וכי מדובר בסיטואציה מורכבת. עם זה, לבני אמרה כי היא מקבלת את הבהרתו שכוונתו הייתה שלא צריך להכריז מראש על פינוי כל היישובים.

לבני הוסיפה כי מוקדם לדבר על פרישה מהמחנה הציוני בשל אמירתו של גבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות