סקר קובע: רוב הציבור בישראל בעד סנקציות לחרדים שאינם מתגייסים

על פי סקר שנערך על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור הערוץ השני, 65 אחוזים מכלל האוכלוסיה בישראל סבורים כי יש לנקוט בסנקציות כנגד חרדים שאינם מתגייסים • 96 אחוזים מקרב החרדים מתנגדים לחקיקת חוק גיוס חובה עבורם
קובי פינדרוס
כ"ז תשרי התשע"ח / 16.10.2017 23:04

65 אחוז מכלל האוכלוסיה בישראל סבורים כי יש לנקוט בסנקציות, כדי לאכוף את חוק הגיוס על חרדים שאינם מתגייסים, כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון המחקר “פאנלס פוליטיקס” עבור אתר מאקו והערוץ השני. בסקר השתתפו מעל ל-500 ישראלים מעל גיל 18 מכל שכבות האוכלוסייה.

על פי ממצאי הסקר, רוב ציבור הנשאלים הביעה תמיכה בגיוס חרדים לצה”ל. 75% מהמשיבים ציינו כי הם בעד גיוס חרדים לשורות הצבא, אך בקרב החרדים מדובר עדיין בדעת מיעוט. רק כ-10 אחוזים מבין החרדים שנשאלו השיבו כי הם בעד הגיוס.

נתון מעניין מצביע על כך כי 14 אחוזים מבין החרדים שנשאלו השיבו כי הם לא בעד חוק הגיוס, אך גם לא נגד. מבין המשיבים המגדירים את עצמם כמסורתיים לעומת זאת, 83 אחוזים מהנשאלים הביעו תמיכה בגיוס חרדים לצבא.

66 אחוזים מהנשאלים השיבו כי יש לחוקק חוג גיוס חובה לחרדים מכל הזרמים והמגזרים. בכך, הם הציגו עמדה שרוצה לראות שינוי במצב הקיים, בו כידוע מרבית החרדים אינם מתגייסים.

לעומת זאת לא פחות מ-96 אחוזים מקרב החרדים השיבו כי הם לא מסכימים לכך שיחוקק חוק גיוס חובה עבורם.

האם חיילים חרדים ראויים להערכה בשל גיוסם? מרבית הציבור לא חושב שחרדים המתגייסים לצבא ראויים להערכה גבוהה יותר מאשר חיילים אחרים. אגב, מי שהיו נחרצים במיוחד בנוגע לכך שמתגייסים חרדים אינם ראויים להערכה מיוחדת, הם משיבים המגדירים את עצמם כאנשים דתיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות