גבאי שובר ימינה: “לא אפנה ישובים בהסכם שלום – למה צריך לפנות?”

יו"ר מפלגת העבודה ממשיך בהתבטאויות מפתיעות: הצהיר בראיון לחדשות 2 כי הוא אינו מתכוון לפנות יישובים במסגרת הסכם עם הפלסטינים • "אם אתה עושה הסכם שלום, אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי"
אריה ריבקינד
כ"ז תשרי התשע"ח / 16.10.2017 21:31

אבי גבאי, יו”ר מפלגת העבודה, ממשיך לשבור ימינה: בראיון שהעניק לערוץ 2 הערב (שני) הוא מצהיר: “לא אפנה התנחלויות במסגרת הסכם עם הפלסטינים”.

“אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?”, אמר גבאי. “הדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו אליהן כאן, של ‘אתה עושה הסכם שלום – מפנים’, היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה הסכם שלום, אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי”.

גבאי נשאל מה ההבדל בין עמדותיו אלה לבין עמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניה – וענה: “יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה לנסות להגיע לשם לבין מי שלא רוצה להגיע לשם”.

במערכת הפוליטית מעריכים כי התבטאות זו, המצטרפת להתבטאויות מפתיעות אחרות השבוע, נועדה למצב אותו כאלטרנטיבה לראש הממשלה.

אתמול אמר גבאי בכנס של פעילי ‘העבודה’ בדימונה כי הערבים חייבים להבין שישראל חזקה יותר.

“אנחנו צריכים להבין דבר מאוד פשוט – אנחנו החזקים פה. כל הזמן מפחידים אותנו, אבל אנחנו החזקים פה. אנחנו יותר חזקים מהערבים. אנחנו לא צריכים לפחד מהם – הערבים צריכים לפחד מאיתנו”.

בנושא הבטחוני – אמר: “אי אפשר להיות פשרן. אי אפשר להיות ‘טוב אני מבין, טוב ירו רק טיל אחד’. אין דבר כזה. ירו טיל אחד – אתה יורה עשרים. רק ככה מבינים במזרח התיכון”.

באירוע ‘שבתרבות’ בבאר שבע אמר גבאי כי מפלגתו לא תשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה: “לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם”.

חבר מפלגתו של גבאי איציק שמולי צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לדברים: “היפרדות לשתי מדינות היא אינטרס קיומי עליון שיחייב ויתור כואב ופינוי חבלי מולדת, אחרת הדור שלי ייאלץ לבחור בין היותנו דיקטטורה יהודית לבין מדינה ערבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות