ראש הממשלה במסר לסוריה: “מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו”

נתניהו מגיב לראשונה על התקיפה של חיל האוויר בשטח סוריה בעקבות ירי טילים לעבר מטוסים של צה"ל: "חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש"
אריה ריבקינד
כ"ו תשרי התשע"ח / 16.10.2017 18:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) לתקיפה הישראלית בשטח סוריה.

“המדיניות שלנו ברורה: מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו. היום ניסו לפגוע במטוסינו – לא מקובל עלינו”.

“חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל”, דברי נתניהו.

מוקדם יותר פרסם צבא סוריה תגובה רשמית לתקיפת סוללת טילי SA-5 בשעות הצהריים. על פי התגובה, הצבא פגע במטוס ישראלי ש “נאלץ להימלט” ובתגובה ישראל הפציצה בשטח המדינה.

בתגובה של סוריה צוין, כי המטוס ספג פגיעה ישירה מעל אזור בעלבק שבלבנון, למרות שאף כלי טיס ישראלי לא נפגע כלל.

עוד נכתב כי סוריה מזהירה את ישראל “מפני השלכות חמורות של הניסיונות התוקפניים החוזרים ונשנים מצדה”, וכי דמשק “נחושה להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור המהווים זרוע של ישראל באזור”.

כפי שדווח בחרדים 10, בצהרים שיגרו כלי טיס של חיל האוויר ארבע פצצות לעבר סוללת נ”מ בעומק שטח סוריה, כ-50 קילומטרים ממזרח לדמשק – והשמידו אותה.

מדובר בסוללת טילי נ”מ ממנה נורו הבוקר טילים לעבר מטוסי חיל האוויר שביצעו גיחת צילום שגרתית מעל שטח לבנון.

“הסוללה הושמדה וכל מטוסי חיל האוויר שבו לבסיס בשלום”, נמסר בהודעת דובר צה”ל.

בצה”ל הבהירו כי מטוסי חיל האוויר לא היו מצויים בסיכון בשום שלב במהלך שתי הגיחות שבוצעו. צה”ל עדכן בזמן אמת את הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה אודות התקיפה.

“הסורים חשבו שכלי הטיס נועדו לתקוף ושיגרו טיל נ”מ מסוללת SA-5 שלא סיכן את המטוסים של חיל האוויר הישראלי”, מסר דובר צה”ל.

דובר צה”ל  הדגיש כי מבחינת ישראל מדובר בפרובוקציה של הסורים. “לא נאפשר ירי נ”מ לעברנו. ישראל לא מעוניינת להסלים את המצב ומבחינתה האירוע הסתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות