איילת שקד: הלוואי שיכולתי לבחור ל’עליון’ שופט חרדי, התהליך ארוך

שרת המשפטים נאמה בכנס 'קפיטליזם והוגנות' ויצאה נגד הקצבאות: "אני מעדיפה עידוד יציאה לעבודה והקטנת הקצבאות. בעבר נתניהו הוריד את קצבאות הילדים וזה סייע לשוק העבודה"
אריה ריבקינד
כ"ו תשרי התשע"ח / 16.10.2017 12:48

שרת המשפטים איילת שקד נאמה הבוקר (שני) בכנס ‘קפיטליזם והוגנות’ שמתקיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

שקד ציינה, במהלך דבריה, כי היא דוגלת בשיטה הקפיטליסטית של כלכלה חופשית אך עם “רגישות חברתית”.

לדבריה “יש ביהדות ערך בסיסי של ערבות הדדית ובמדינה יהודית ודמוקרטית אסור לשכוח את זה. ככל שהכלכלה חזקה יותר השכבות החלשות גם נהנות ומשכורתן עולות”.

על הקצבאות אמרה שרת המשפטים: “אני מעדיפה עידוד יציאה לעבודה והקטנת הקצבאות שלא מעודדות זאת. משום שמחקרים הראו שקצבאות לא מסייעות ביציאה לעבודה. בעבר נתניהו הוריד את קצבאות הילדים וזה סייע לשוק העבודה”.

על שילוב החרדים בשוק התעסוקה ציינה שקד: “יש הרבה שילוב של חרדים בתחום עריכת הדין. אני מנסה לעודד את תחום התכנות והמחשבים, אך הרבה חרדים לומדים זאת. משרד המשפטים מוביל בנושא שילוב האוכלוסיות, למשל בפרקליטות”.

עם זאת, השרה שקד ציינה בדבריה את הקושי בשילוב אוכלוסיות שונות במערכת המשפט: “אנו עומדים בפני בחירת עוד שני שופטים לבית המשפט העליון, הלוואי והייתי יכולה לבחור שופט חרדי, התהליך עוד ארוך. יום יבוא וזה יגיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרת משפטים חותרת להרס בג"ץ
    22/10/2017 11:12
    אחד העם
  1. שופט חרדי בעליון??? אדם שאינו מכיר במדינת ישראל כמדינתו, מדינה יהודית, אלא בעבורו זה שילטון זר… אדם שמחוייב לפסיקת רבנים מעל חוקי המדינה… אדם שבעבורו אישה זה רכוש… שבעבורו אישה אינה שוות זכויות וחובות לגבר…