עו”ד חרדי הוציא צו עיקול על כחצי מליון שח מכספי הרשות הפלסטינית

בצעד יוצא דופן: הוצא צו עיקול על כחצי מיליון ש"ח מכספי הרשות הפלסטינית המוחזקים במשרד האוצר, לאחר שבית המשפט קבע כי על הרשות לפצות כ-50 משתפי פעולה עם ישראל - אבל הפלשתינים סירבו • עו"ד אריה ארבוס: "אנו מאמינים כי מדינת ישראל תפעל במהירות למימוש הצו"
חיים טוויל
כ"ו תשרי התשע"ח / 16.10.2017 10:55

צו עיקול הוצא על 513 אלף שקלים של כספי הרשות הפלסטינית המוחזקים במשרד האוצר. זאת בעקבות סירובה של הרשות להעביר למשתפי פעולה עם ישראל את הוצאות המשפט שנפסקו כנגדה – לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי הרשות עינתה, כלאה ואף רצחה משתפי פעולה עם ישראל, ופסק בשלב זה הוצאות משפט בסך מעל חצי מיליון ש”ח.

פסק הדין התקדימי של סגן נשיא בימ”ש המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי, השתרע על מעל אלפיים עמודים, ובו מפורטת מסכת העינויים אשר עברו משתפי הפעולה במרתפי הרשות הפלסטינית וכן את הקביעות המשפטיות אשר הובילו אותו לקביעתו.

בדיונים אשר התנהלו מעל עשור בפני בית המשפט, עלתה תמונה של עינויים קשים לאורך שנים. “רובם של התובעים מתארים תיאורים דומים של עינויים. קשה להניח כי עינויים דומים לא נבעו משיטת פעולה אחת, שהייתה מקובלת באותם זמנים, בבתי הכלא”, קבע השופט.

עוד קבע בפסק הדין השופט דרורי: “עיון רצוף בכל חומר הראיות, כולל התצהירים המפורטים של התובעים, והעלאתם בזיכרון של אותם עדים שהעידו על העינויים, כאשר חלקם הציגו בפניי במהלך עדותם אברים פגועים – כל אלה אינם דברים קלים.

“אכן, בית משפט נחשף בתיקים רבים למצבים קשים. אך, במקרה זה מדובר ברצף של עשרות תובעים, המעידים, כל אחד לחוד, על אירועים, כאשר התמונה המפורטת נכתבת בפרקים הפרטניים. לאחר כתיבה פרטנית זו, אין מנוס מלומר כי מדובר בהצבר ראיות, מהם עולה כי הרש”פ – על כל שלוחותיה ומנגנוניה שפורטו בהרחבה בפרקים הפרטניים – נהגה באלימות חמורה, כולל עינויים קשים, כלפי התובעים”.

באחד מהמקרים נקבע כי הרשות הפלסטינית אחראית על רציחתו של אחד מהעצורים בכלא בשכם בשנת 2002.

במקרים נוספים נקבע כי הרשות ניסתה לחטוף חלק ממשתפי הפעולה משטח ישראל ולהחזירם לעינויים ומעצר לאחר שברחו, ונפסקו רק בהתערבות כוחות צה”ל ששחררו את משתפי הפעולה במהלך מבצע חומת מגן.

אלא שלמרות פסיקת בית המשפט, הרשות הפלסטינית סירבה לשלם את הוצאות המשפט שהוטלו עליה.

צו עיקול

עקב כך, עו”ד אריה ארבוס והתובעים החליטו לפנות להוצאה לפועל בכדי לממש את פסק הדין. צו העיקול הוצא על הכספים אותם מעביר משרד האוצר לרשות, ובימים הקרובים צפויה המדינה לעקל את הכספים.

משרד עורכי הדין רום-ארבוס-קדם-צור, שייצג את התובעים במשפט: “אנו מרוצים מהוצאת הצו המעקל חצי מליון מכספי הרשות הפלסטינית המצויים בידי ישראל. אנו מאמינים כי מדינת ישראל תפעל במהירות למימוש הצו. פעולה כזו מתחייבת הן מחובתה של הממשלה לכבד פסקי דין של בית המשפט, והן ממחוייבותה העמוקה של מדינת ישראל לסייע לאלו ששילמו בבריאותם ולעתים בחייהם על מנת להציל את בניה מטרור, מוות ושכול”.

עוד נמסר ממשרד העו”ד: “בני ברית נוספים של ישראל המצויים כעת בעומק השטח ופועלים ברגעים אלו למניעת טרור, נושאים עיניהם לפעולת הממשלה ובוחנים האם היא תעמוד לצדם בעת צרה. הפניית גב כלפיהם עלולה לפגוע בביטחון המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מספיק סנקציות נגד הרשות הפלסתינית
    16/10/2017 13:40
    טובי
  1. כל הכבוד לעורך דין שסוף סוף מנסה לפעול כנדרש!