ליברמן: ‘מושב החורף יהיה חם. גם חוק הגיוס, הגיור, גם מתווה הכותל’

שר הביטחון על הסכנה האיראנית:"האירופים ממשיכים לטמון את ראשם בחול בדיוק כמו שעשו לפני מלחמת העולם השנייה" • על הימין: "אני מייצג את הימין החילוני הנחוש הנאור הפרגמטי. חלק גדול בימין פנה לכיוון ימני משיחי פופוליסטי"
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ח / 14.10.2017 23:58

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב (מוצאי שבת), בריאיון שהעניק לחדשות סוף השבוע של חדשות 2, לנאום של הנשיא דונלד טראמפ אמש על הסכם הגרעין עם איראן.

“האיראנים הודיעו שהם מרחיבים את תכנית הטילים הבליסטיים שלהם, נשק התקפי, והאירופים ממשיכים לטמון את ראשם בחול בדיוק כמו שעשו לפני מלחמת העולם השנייה”, אמר ליברמן. “כשמסתכלים על המשברים באירופה, זה כנראה לא במקרה – המנהיגות מעדיפה לברוח מהמציאות, טראמפ העביר את השליטה על הסנקציות לקונגרס, וזה צעד נכון”.

“אני רוצה להזכיר שכל מה שקורה בסוריה זה רק בזכות גיבוי איראן”, הוסיף ליברמן. “ללא המשטר האיראני חיזבאללה לא היה קיים, הם הגבירו את התמיכה בארגון בעקבות הסרת הסנקציות, יש משולש הולך ומתהדק בין איראן חמאס וחיזבאללה”.

• לפני שהיית שר בטחון – ויש שמועות שאתה מאד אוהב את התפקיד – היית גם ססמוגרף בחירות. אתה מעריך שיש מצב שבנימין נתניהו יילך לבחירות בזק על רקע החקירות?

שר הבטחון השיב: “אני לא רואה שום בחירות באופק. מושב החורף יהיה מאוד לא פשוט, בטח עבור ישראל ביתנו ועבורי. גם גיוס בני הישיבות גם חוק הלאום שלא ברור לאן הולך. אני מייצג את הימין החילוני הנחוש הנאור הפרגמטי. לצערי חלק גדול בימין פנה לכיוון ימני משיחי פופוליסטי”.

• רוצה לתת שמות למי אתה מתכוון? גם נפתלי בנט פנה לכיוון הזה?

“לא רוצה לתת שמות, יש מספיק שפנו לכיוון הזה”.

• גם בליכוד?

“אני לא זוכר את שמות המפלגות, אבל כל מי שמסתכל על ההצהרות האחרונות, גם בנושא גיור גם בנושא מתווה הכותל, גם בנושאים הדתיים, יהיו בפני ישראל ביתנו לא מעט אתגרים. נעשה מקסימום כדי לבוא לידי ביטוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות