אבי גבאי: אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים, כדי להרכיב את הממשלה

יו"ר העבודה הצהיר: "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. לא רואה משהו שמחבר אותנו אליהם" • ציין כי קרוב לוודאי ישוריין מקום לציפי לבני ולמשה יעלון
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ח / 14.10.2017 21:03

יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר היום באירוע ‘שבתרבות’ בבאר שבע כי מפלגת העבודה בראשותו לא תסכים לשבת באותה ממשלה עם מפלגות ערביות.

“לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה. נקודה. שזה יהיה ברור”, הבהיר גבאי. “אתה רואה את ההתנהגות שלהם, אני לא רואה שום דבר שמחבר בינינו ומקשר בינינו ושמאפשר לנו להיות ביחד איתם באותה ממשלה”.

יו”ר המחנה הציוני הבהיר: “כדי להרכיב את הממשלה הבאה, אנחנו צריכים באזור ה-27 מנדטים ושלפיד יהיה באזור ה-11″.

לדבריו, הוא מאמין שציפי לבני תקבל מקום משוריין ברשימת המחנה הציוני, וציין כי מקום משוריין יהיה גם לאיש ביטחון.

כשנשאל על משה יעלון, אמר גבאי:”אני מאמין שיעלון בסופו של דבר יחזור לפוליטיקה. אנחנו במפלגה צריכים להתחזק בתחום הביטחוני, ולכן מן הסתם נשריין מקום לאיש ביטחון, כי בעיני זה מאוד חשוב”.

הוא לא שלל ישיבה בממשלה עם מפלגת כולנו, המפלגות החרדיות וישראל ביתנו: “תפיסת העולם שלי אומרת: אנחנו, מפלגת העבודה, נהיה הבית של כל הישראלים”.

על רקע היחסים המתוחים עם יו”ר כולנו משה כחלון – אמר: “בסופו של דבר, כל אחד רוצה להשפיע. חוץ משתי מפלגות שמתעקשות שלא להשפיע – כולם רוצים להיות בקואליציה”.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב: ״מי שלא יראה באזרחים הערבים ונבחריהם קבוצה לגיטימית לא מציג אלטרנטיבה אמיתית לימין”.

לדבריו, “מפלגת העבודה מאז ימיו של אהוד ברק שאפה רק להיות העתק חיוור של הימין, ובסוף האזרחים תמיד בחרו את המקור. להיגרר אחרי ראש הממשלה למסע הדה-לגטימציה שהוא מוביל נגד האזרחים הערבים זאת מתנה ענקית לקואליציית הימין הקיצוני של נתניהו והמתנחלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשלת שמאל הזויה
    14/10/2017 22:20
    ישעיהו
  1. ממשלת “שמאל ליברלית” עם ליברמן דרעי וליצמן.
    ברור איך נתנו לו להנהיג את מפלגת האבודה. שם מנסים כל פעם מישהו חדש כי באנשים שלהם אין להם אמון אבל איך נתנו לו לנהל את בזק?