בנט צייץ תמונת מחבל וכתב: פיוס פלסטיני? “זו ממשלת טרור לאומית”

יוני גרין
|
כ"ג תשרי התשע"ח / 13.10.2017 14:21
שר החינוך צייץ בחשבון הטוויטר שלו על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס: “זוהי ממשלת טרור לאומית. אין לנו זכות מוסרית לגמגם או להתקפל. עלינו לפעול בכל העוצמה נגד המרצחים”

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (שישי) בחשבון הטוויטר שלו להסכם הפיוס שהושג בקהיר בין הפלגים הפלסטיניים.

בנט צייץ בעמוד הטוויטר שלו תמונה של מחבל חמאס סאלח אל-ערורי – וכתב: “זהו צלאח אל ערורי. הוא חתם אתמול בשם חמאס על הסכם ‘אחדות’ עם הרש״פ. הוא אדריכל חטיפת שלושת הנערים לפני 3 שנים”.

הוא הוסיף: “זוהי ממשלת טרור לאומית. אין לנו זכות מוסרית לגמגם או להתקפל. עלינו לפעול בכל העוצמה נגד המרצחים ולא להיות שותפים שבשתיקה בהלבנת חמאס. קיום יחסים עימם תעודד טרור”.

אתמול אמר השר בנט: “הפלסטינים בחרו להקים היום ממשלת טרור. מי שחתם על ההסכם הוא סלאח ערורי שעומד מאחורי חטיפה ורצח שלושת הנערים. חבירת אבו מאזן וחמאס הופכת את הרשות הפלסטינית לרשות של טרור. על מדינית ישראל לנתק כל מגע מול רשות טרור זו”.

לדבריו, “מעתה שיתוף פעולה של ישראל עם אבו מאזן, הוא שיתוף פעולה עם חמאס. חשוב להבהיר זאת משום שצפוי לחץ בינלאומי על ישראל לחדש את המשא ומתן על בסיס ההסכם הפלסטיני”.

בנט דרש: “מתוך מחויבות ואחריות לביטחון ישראל, יש לעצור מיידית העברת הכספים לממשלת חמאס ולהפסיק להיות ׳הכספומט של הטרור’, בפרט כאשר לא שוחררו החיילים חטופים, לא הכירו בישראל ולא הפסיקו את ההסתה והתשלום לטרוריסטים”.

במסגרת הסכם הפיוס שהוכרז אתמול, נקבע כי השליטה על רצועת עזה תועבר לממשלת האחדות עד לראשון בדצמבר.

לפי ההסכם, השליטה במעבר רפיח תועבר לממשלת האחדות ותופעל על ידי המשמר הנשיאותי הפלסטיני. סוגיית הנשק שבידי חמאס לא עלתה בשיחות.

עם זאת, מקורביו של יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טענו: “נוצר מצב חדש, שבו חמאס לא יכול לתקוף את ישראל בלי להתייעץ עם פתח והרשות הפלסטינית”.

גורמים מדיניים התייחסו מוקדם יותר לחתימה על הסכם הפיוס וטענו כי ישראל לא תסכים להכיר בממשלת האחדות, ללא תנאים מחייבים – ובראשם הכרה בריבונות הישראלית מצד חמאס, וכן פירוק הארגון מנשקו.