כך גייס עו”ד ציבין עו”ד צרפתי בכיר כדי להציל את חיי המנכ”ל העיראקי

'גלובס' דיווח כי עורך הדין הצרפתי הבכיר וויליאם גולדנדל, נפגש במהלך ביקורו בישראל עם עו"ד מרדכי ציבין, שותפו הישראלי, בקשר לטיפול משותף של שניהם בתיק הונאת מע"מ גדולה בצרפת • לפי גלובס, השניים נפגשו עם נציגי חברות ביטחוניות בישראל הפועלות בחו"ל
אבי כץ
כ"ג תשרי התשע"ח / 13.10.2017 10:46

עיתון ‘גלובס’ דיווח כי עורך הדין הצרפתי הבכיר וויליאם גולדנדל, ביקר לאחרונה בישראל וכי במהלך הביקור נפגש עם עו”ד מרדכי ציבין, שותפו הישראלי, בקשר לטיפול משותף של שניהם בתיק הונאת המע”מ הגדולה בצרפת – הידועה כ’פרשת אסטריק’, אשר בה מעורבים יהודים צרפתים, אנגלים ועורכי דין ואנשי עסקים ישראלים.

כמו כן דיווח ‘גלובס’ כי ציבין וגולדנדל נפגשו עם נציגי חברות ביטחוניות בישראל הפועלות בחו”ל.

ציבין, הידוע כבעל קשרים בינ”ל רחבים, לרבות במדינות ערב – מהם בלתי שגרתיים, מייצג את זיאד טארק עבדאללה אל קטן (Ziad Tareq Abdulla al Carta) מי שכיהן כמנכ”ל משרד הביטחון העיראקי בשנים 2003-2004, המואשם במעילה של 1.3 מיליארד דולר – ומנהל מאבק בינלאומי למנוע הסגרתו מירדן לעיראק.

במסגרת המאבק, האינטרפול קיבל את הערעור שהגיש ציבין על צו המעצר הבינ”ל, והורה על הקפאת ההליך.

ציבין קיבל פניה מאחד מראשי המוסד לסייע לזיאד, ואף השיג הסכמה משני אלופים במיל’ להירתם לעניין. בנוסף גייס ציבין את גולדנדל, הנמנה על האליטה החברתית והפוליטית בצרפת, ואשר ייצג בעבר את ארקדי גיידמק, פלאטו שרון, וייעץ לנתניהו בפרשה הקשורה לצרפת – למאבק למניעת הסגרת זיאד לעיראק. גולדנדל אף פרסם על כך טור בעיתונות הצרפתית.

בעניין זה ובהמשך לפגישות אישיות עם הנסיך עלי, אחיו של מלך ירדן עבדאללה, שר התיירות הירדני לשעבר,יו”ר וחברי פרלמנט ירדנים, פניות לגורמי מודיעין בכירים בירדן וארגוני זכויות אדם, ביניהם ‘אמנסטי’ והווועדה לזכויות אדם של האו”ם, נפגש ציבין, בין היתר, עם מנהיגת מפלגת הימין בצרפת, מרין לה פן ואף הצליח לשכנע את העיתון הצרפתי הנחשב ‘לה-מונד’, לשלוח עיתונאי לעיראק על מנת לחקור את הפרשה.

לאחרונה הגיש ציבין תלונה נגד, זיייד ראאד אל חוסיין, יו”ר הועדה לזכויות אדם של האו”ם, על שהוועדה מתעלמת מהתרעותיו על הסיכון, עינויים ומוות – הצפויים ללקוחו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות