האם טראמפ יתנער הערב מההסכם? “זו מבוכה איומה ונוראה למדינתנו”

נתן פרל
|
כ"ג תשרי התשע"ח / 13.10.2017 09:52
הנשיא צפוי להכריז בנאום הערב על אי אישרור הסכם הגרעין שנחתם עם איראן, מאחר שהיא לא עומדת בתנאים • בתוך 60 יום יחליט הקונגרס האם לערוך שינויים בהסכם או לבטלו • טראמפ אמר אמש: “זה אחד ההסכמים הגרועים ביותר שנוסחו – נתנו 150 מיליארד דולר ולא קיבלנו כלום”

הבית הלבן פרסם אמש (חמישי) הודעה רשמית לפיה נשיא ארה”ב יכריז היום על “אסטרטגיה חדשה” לגבי איראן.

על פי ההערכות בוושינגטון, הנשיא דונלד טראמפ צפוי להכריז רשמית כי לא יאשרר את הסכם הגרעין עם איראן, שנחתם בין מעצמות המערב לטהרן לפני כשניים וחצי – צעד שיחזיר את הסכם הגרעין לדיון בקונגרס.

על פי הודעת הבית הלבן, ההצהרה תימסר לקראת השעה 20:00  (שעון ישראל) בפני הקונגרס.

ביממה האחרונה קיימו בכירים בממשל תדרוכים לחברי הקונגרס שבהם סיפרו על האסטרטגיה החדשה של הנשיא.

ומה צפוי? לאחר שטראמפ יודיע רשמית כי הוא לא יאשרר את הסכם הגרעין, ההסכם יגיע לדיון בקונגרס. בתוך 60 יום יחליטו חברי הקונגרס האם לחדש את הסנקציות נגד איראן שארה”ב השהתה בעקבות ההסכם. כמו כן, חברי הקונגרס יצטרכו להחליט אם לערוך שינויים בהסכם או לבטלו.

הנשיא האמריקני גם צפוי להודיע על האסטרטגיה החדשה שלו להתמודדות עם האיומים של איראן – תוכנית הטילים הבאליסטיים, התמיכה האיראנית בטרור ואיום הסייבר שנשקף ממנה.

בתדרוך לכתבים ציין ראש הסגל בבית הלבן, ג’ון קלי, כי הנשיא טראמפ אינו היחיד שמאמין כי הסכם הגרעין עם איראן לא יעזור לארצות הברית בטווח הבינוני או הארוך.

אתמול העניק טראמפ ראיון רשת “פוקס” ואמר: “אני חושב שזה אחד ההסכמים הגרועים ביותר שנוסחו – נתנו 150 מיליארד דולר ולא קיבלנו כלום.

הוא הסביר: ”הם בדרכם להשגת נשק גרעיני במהירות רבה למדי, זוהי מבוכה איומה ונוראה למדינתנו, ועשינו זאת מתוך חולשה, אף שבפועל יש לנו כוח רב”.