הפרישה מאונסק”ו: “ארגון אנטישמי שהפך את השקר למנהג” • התגובות

נתן פרל
|
כ"ג תשרי התשע"ח / 12.10.2017 21:03
המערכת הפוליטית מגיבה על הפרישה מאונסק”ו • ליברמן: “ארגון אנטישמי ומוטה פוליטית שאיבד את הדרך ואת הרלוונטיות” • ארדן: “אין מוצדקת מהחלטת הפרישה האמריקנית”

תגובות מברכות במערכת הפוליטית להכרזה האמריקנית על פרישה מארגון אונסק”ו של האו”ם.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר: “צעד חשוב ונכון ערכית ומוסרית של בת בריתנו הגדולה ארצות הברית כלפי ארגון אנטישמי ומוטה פוליטית, שהפך את השקר למנהג, ואיבד את הדרך ואת הרלוונטיות”.

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בירך לאחר צאת החג על החלטת ארה”ב לפרוש מארגון אונסק”ו. “כנשיא הוועד הישראלי לאונסק”ו הודעתי לפני שנה בדיוק על הפסקה מוחלטת של כל פעילות ישראלית מול הארגון. ההחלטה יושמה במלואה”.

בנט הוסיף: “אונסק״ו הפך עצמו לבובה פוליטית של שונאי ישראל. אני מברך את הממשל האמריקני על ההתייצבות לצד האמת. מובן שעל ישראל להצטרף לפעולת הפרישה”.

השרה איילת שקד: “ממשל טראמפ בהחלטה חשובה: כך ייעשה לארגון שפוגע במדינת ישראל ומתדלק בהחלטותיו השקריות והאנטישמיות את ארגון ה-BDS”.

לדבריה, “פרישת ארה”ב הצפויה, היא צעד חשוב בקריעת מסיכת הצביעות מעל פני אונסק”ו. ישראל צריכה לפרוש גם היא ולבנות בחברון וירושלים”.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, הגיב: ״מודה לממשל על ההחלטה האמיצה ועל העמידה האיתנה לצידנו נגד הארגון שכבר מזמן הפך לכלי לתעמולה אנטי ישראלית ואנטישמית במסווה של ארגון בינלאומי נייטראלי. אני קורא לממשלת ישראל להודיע על פרישה מיידית מהארגון בעקבות ארה״ב”.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר כי ההחלטה מוכיחה את הקשר בין ישראל לארה”ב. “אין מוצדקת מהחלטת הפרישה האמריקנית שהוכיחה את עומק הידידות לישראל. זה הזמן להודיע רשמית לאו”ם שאם תפורסם על ידו ‘הרשימה השחורה’ של חברות בעלות ‏פעילות כלכלית גם ביהודה ושומרון – יופסק לחלוטין המימון לאו”ם על-ידי ארה”ב וישראל. האו”ם הופך לארגון BDS ואין סיבה שמשלמי המיסים יישאו במימונו”.

לעומת זאת ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזה על המשך הקשר בין מדינתה לארגון: “אנחנו מחוייבים לחברות שלנו בארגון”, אמר דובר מטעמה. “מערכת היחסים של ארה”ב עם אונסק”ו זה עניין שלהם”.