דרמה מדינית: אחרי ארצות הברית גם ישראל תפרוש מארגון אונסק”ו

בוושינגטון הכריזו על פרישה מאונסק"ו • בישראל הורה ראש הממשלה למשרד החוץ להיערך לפרישה במקביל • נתניהו: "אונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד" • שגריר ישראל בארגון שאמה-הכהן: "אונסק"ו הפך עצמו בשנים האחרונות לארגון הזוי שאיבד את דרכו המקצועית"
נתן פרל
כ"ב תשרי התשע"ח / 12.10.2017 20:52

לאחר הודעתה של ארה”ב כי תפרוש מאונסק”ו, ארגון התרבות והמדע של האו”ם, הורה היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו למשרד החוץ להכין במקביל את פרישת ישראל מהארגון.

״‏ההחלטה האמריקנית אמיצה ומוסרית, משום שאונסק״ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה”, אמר ראש הממשלה.

גם שגריר ישראל לאונסק”ו בירך על ההחלטה האמריקנית, ואף הודיע כי המליץ לנתניהו על פרישה ישראלית ממנו בעקבות ארה”ב.

“אונסק”ו הפך עצמו בשנים האחרונות לארגון הזוי שאבד את דרכו המקצועית לטובת אינטרסים פוליטיים של מדינות מסויימות”, הוסיף שאמה-הכהן, “עזיבת ארה”ב הופכת את הארגון לעוד יותר הזוי ואבוד אבל אולי הזעזוע הזה יעורר מחשבות אמיתיות לרפורמות מקצועיות בארגון שיחזירו אותו לאיזון ולתחומי המנדט המקצועי שלו”.

בהודעת מחלקת המדינה שפורסמה מוקדם יותר על ידי הדובר הת’ר ניוארט נאמר: “זוהי לא החלטה שהתקבלה בקלות, המהלך משקף את דאגותיה של ארה”ב מענייניו הכספיים של הארגון, הצורך ברפורמה וההטייה המתמשכת נגד ישראל”.

הצעד יאפשר לארה”ב להישאר כמדינה משקיפה בארגון שהיא עצמה הקימה לאחר מלחמת העולם השנייה.

ארה”ב הודיעה למזכ”ל האו”ם על כוונתה להישאר מעורבת בפעילות אונסק”ו בתור מדינה משקיפה שאינה חברה על מנת לתרום את השקפותיה, עמדותיה וניסיונה בעניין מספר נושאים חשובים בטיפול הארגון – ובהם שמירה על המורשת העולמית, שמירה על חופש העיתונות וקידום שיתופי פעולה מדעיים וחינוכיים.

באונסק”ו, הגיבו: “מדובר בהפסד למשפחת האומות המאוחדות ולפעולה בינלאומית משותפת”.

אירינה בוקובה, המנכ”לית היוצאת, הביעה צער עמוק על הפרישה האמריקנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות