במקום 3,829 יח”ד ביו”ש יאושרו פחות מ-900 – חלקן ‘מולבנות’

מסדר היום של ישיבת מועצת התכנון של המנהל האזרחי עולה: מספר הדירות שיאושרו באופן סופי קטן בהרבה מהצפוי • בחלק מהמקרים מדובר ב'הלבנה' של יח"ד שכבר קיימות • יוסי דגן: "נמאס לנו להודות על כל עצם שנזרקת לעברנו. חצי מליון מחכים לבשורה אמיתית אחרי 8 שנות בצורת"
אריה ריבקינד
כ' תשרי התשע"ח / 10.10.2017 15:28

ישיבת ועדת המשנה להתיישבות של מועצת התכנון העליונה שתוכננה לחודש ספטמבר תתקיים בשבוע הבא – בימים שלישי ורביעי.

אולם, לפי דיווח בערוץ 7, בניגוד לדיבורים על “גל בניה” הצפוי בעקבות הישיבה, מתברר שעל סדר היום נמצא אישור של פחות מ-900 דירות באופן סופי.

ביתר המקרים מדובר בשלבי אישור מוקדמים של יחידות הדיור, ולא בדירות שאותן ניתן יהיה לבנות לאחר סיום האישור במועצה.

מבדיקת סדר היום עולה עוד, כי מאות יחידות דיור מתוך היחידות שתאושרנה אישור סופי, אינן יחידות דיור חדשות אלא ‘הלבנה’ של יחידות דיור שכבר קיימות.

כך, למשל, כוללת התוכנית הלבנה של 97 יחידות דיור בישוב רחלים שבשומרון, ללא כל בניה נוספת של יחידות דיור חדשות.

התוכנית כוללת גם הלבנה של עשרות יחידות דיור בישוב נגוהות שבדרום הר חברון. בנגוהות תדון המועצה גם בבניה של כמה עשרות יחידות דיור חדשות, אולם במקרה זה מדובר בשלב אישור מקדמי ולא בתוכנית לבניה בפועל.

עם זאת, סדר היום לישיבה כולל אישור סופי של בניית הישוב עמיחי למפוני עמונה. מדובר בקצב שיא לאישור הקמת ישוב חדש. התוכנית לישוב החדש, שיוקם בגוש שילה, כוללת בניית 102 יחידות דיור.

בערוץ 7 מציינים כי בנוסף לאישורי הבניה הבטיח ראש הממשלה לאשר את שיווקן של 300 יחידות דיור בבית אל ו-30 יחידות דיור בחברון.

מימוש ההבטחה, במידה שאכן תתממש, אמור להתבצע בשבוע הבא, אך זאת בנפרד מישיבת מועצת התכנון העליונה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב על הפרסום: “השמחה על מספר יחידות דיור בחברון וודאי נכונה ואנחנו כמובן מודים לראש הממשלה על כך. אך השמחה היא מעורבת, מכיוון שבנייה 5 שנים לאחר ההבטחה על בניית בתים בבית אל – איננה מספקת.

צריך לומר את האמת המלך הוא עירום. ההצהרות הפומפוזיות על 3,600 יח”ד מסתכמות ל-700 לבנייה לחצי מליון מתיישבים שמחכים לבשורה אמיתית אחרי 8 שנות בצורת”, אמר דגן.

הוא הוסיף: “נמאס לנו להודות על כל עצם שנזרקת לעברנו. אנחנו דורשים כבישים כי גם אנחנו אזרחי מדינת ישראל ומגיע לנו להגיע בבטחון הביתה. אנחנו דורשים אזורי תעשייה, כי גם לנו מגיעה תעסוקה ככל אזרח אחר. אנחנו לא מתכוונים להמשיך להתנצל. ראש הממשלה מפספס כאן הזדמנות היסטורית שספק אם תחזור. יש נשיא בארה”ב שגם אם לא יסכים, לא יגנה כפי שהיה בתקופת אובמה. ראש ממשלת ימין שבתקופה כזו לא בונה ישובים חדשים, לא בונה איזורי תעשייה ומאפשר בנייה בגרסת אובמה בשיפורים קלים – מכשיל את התפתחות ההתיישבות בארץ ישראל”, דברי דגן.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, גם ראש העיר ביתר עלית מאיר רובינשטיין תקף את נתניהו על  הוצאת אזור התעשייה החדש של ביתר מסדר היום של ישיבת ועדת התכנון: “זו לא רק הפרת הבטחה, אלא גם יריקה בפרצוף ולעג מההצהרות על עידוד תעסוקה במגזר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות