הרב כהן הציע: שיחד תרוץ עם ש”ס. הגר”מ מאזוז: סכמו עם ישי “ריצ’רץ”

חיים בוזגלו
|
כ' תשרי התשע"ח / 09.10.2017 23:01
נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, חכם שלום כהן, שיגר בידי בנו את ספרו החדש ‘דובר שלום’ אל ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ – מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’ • בפגישה הציע הרב יעקב כהן איחוד בין שס ליחד – ונענה: “אין מחלוקת בין רבנים. אדרבא, שבו עם אלי ישי, ותסכמו”

האם השולם הספרדי עולה על פסים מעשיים? כפי שדווח בחרדים 10, הערב (שני) הגיע הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת החכמים של ש”ס, בשליחותו של אביו, למענו של ראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז, כדי להעניק לרב את ספרו החדש ‘דובר שלום’.

במהלך הפגישה הגיש הרב יעקב כהן את ספרו של נשיא ‘המועצת’, בו מתפרסמת אסופת שיעורים שנמסרו מפי הגר”ש המכהן כראש ישיבת ‘פורת יוסף’ – לראש הישיבה, עם ההקדשה המיוחדת של חכם שלום.

בתום פגישה העניק לוהגר”מ מאזוז בחזרה את ספרו החדש, עם הקדשה עבור חכם שלום.

בתיאומים שקדמו לקיום המפגש, ביקש הגר”מ מאזוז כי הפגישה תעסוק רק בענייני הלכה ותורה, ולא בפוליטיקה. עם זאת במהלך הפגישה, העלה הרב יעקב כהן את הנושא בפני ראש ישיבת כסא רחמים והציע איחוד בין ‘יחד’ לש”ס.

הגר”מ מאזוז הפתיע ולא שלל את השלום: “ברוך ה’ אין מחלוקת בין רבנים, אבל לכל אחד יש דרך משלו לקרב את עם ישראל, ולחזק כוחות בשביל התורה – וצריך לכבד אותה. אנחנו תמיד היינו בעד שלום ואחדות”.

הרב מאיר מאזוז

מנהיגה הרוחני של יחד הוסיף: “אדרבא, שבו עם אלי ישי, ותסכמו על חלוקת הריצ’רץ, אחד אחד”.

על כך שראש הישיבה סומך דווקא על אלי ישי – הגיב הגר”מ: “על אלי ישי – הרב עובדיה אמר עליו ‘בכל ביתי נאמן הוא’, כתב בספריו, לכו אליו תדברו איתו”.

בתוך כך, על רקע המתח בין לשכתו של הראשל”צ הגר”י יוסף וסביבתו של חכם שלום, התקיים הערב ביקור חג שערך הגאון רבי משה יוסף, אחיו הצעיר של הראשל”צ, בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן.

הרב מאיר מאזוז