‘התפללתי לשמים: ‘ה’, תחזיר לי את הילד חזרה’ ופתאום שמעתי צרחה’

אלחנן, פעוט בן פחות משנתיים, נפל לבריכת דגים • שכנים, שגילו אותו ללא הכרה, התקשרו למד"א - והצילו את חייו • האם רבקה: "במוצאי החג אמא שלי תרמה כסף לצדקה ו-3 דקות אחר כך הילד פתח את העיניים"
חיים טוויל
י"ט תשרי התשע"ח / 09.10.2017 20:43

אלחנן, פעוט בן פחות משנתיים, טבע ביום חמישי האחרון – יום טוב של סוכות – בבריכת דגים הממוקמת סמוך למקום מגוריו.

שכנים, שגילו אותו ללא הכרה, מיהרו להתקשר למוקד 101 של מד”א ולדווח על האירוע.

פאראמדיקית במוקד מד”א ענבל ווברמן החלה להדריך את הסובבים בפעולות מצילות חיים, תוך כדי שיגור של כונני תגובה מיידית על אופנועי-מד”א המתגוררים בשכונה, אמבולנס וניידת טיפול נמרץ.

כונני מד”א-צוות הצלה המתגוררים בסמיכות למשפחה, הגיעו במהירות למקום והחלו בביצוע החייאה, אליהם הצטרפו צוות אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד”א בראשות הפראמדיקית אנה שרמן שהמשיכו בטיפול רפואי מתקדם ופינו את הפעוט במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה הר הצופים.

פאראמדיקית מד”א, אנה שרמן, שטיפלה בפעוט סיפרה: “כשהגענו לרחוב ראינו את הילד שהיה מחוסר הכרה מטופל על ידי כונני מד”א. מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי ובתוך דקות הוא החל לבכות. פינינו אותו במהירות לבית חולים תוך כדי הנשמה והמשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קשה”.

במוצאי החג, התבשרו הצוותים כי הפעוט חזר להכרה מלאה ולתפקוד מלא. “מצאנו אותו רץ במחלקה”, ספרו צוותי מד”א שבאו לבקר את אלחנן.

במד”א מציינים לשבח את השכנים שמיהרו להתקשר למוקד 101 של מד”א, דיווחו על האירוע ויישמו את ההדרכה הטלפונית שקיבלו לביצוע עיסויים עד להגעת צוותי מד”א למקום.

אתמול הגיעו כונני מד”א-צוות הצלה יוסף רואו, מנדי גרונוולד יואל רלפפור ונחמן רביבו לבקר את אלחנן הקטן בבית החולים.

הוריו של אלחנן, רבקה ויוש הודו להם ולשאר צוותי מד”א שטיפלו במקום.

אלחנן

רבקה , אמו של אלחנן: “ראיתי את אלחנן בלי דופק ובלי נשימה. חבר של שכנים שלנו, נועם, התחיל לבצע בו פעולות החייאה. הצוותים הרפואיים שהגיעו ממש נלחמו על החיים שלו, אני הלכתי הצידה, צעקתי והתפללתי לשמים: ‘השם, תחזיר לי את הילד חזרה, תחזיר את החיים של הילד שלי’ – ואחרי כמה דקות שהרגישו כמו נצח פתאום שמעתי את הצרחה של הילד שהחל לבכות, זה היה ממש נס.

“במוצאי החג אמא שלי תרמה כסף לצדקה ו-3 דקות אחר כך הילד פתח את העיניים. לאט לאט עם הזמן הוא התעורר וביום שישי בערב הוא כבר רץ במחלקה. אנחנו אסירי תודה לאלוקים ולכל השליחים הטובים, לרופאים, למד”א ולהצלה, לכל אחד שהיה שליח טוב והחזיר לנו את הילד לחיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות