יום לאחר הפיגוע הרצחני: השב”כ עצר את רוצחי ראובן שמרלינג הי”ד

יום לאחר הפיגוע בערב סוכות נעצרו שני המחבלים החשודים ברצח של ראובן שמרלינג הי"ד - ערבים תושבי קבאטיה • חקירת השב"כ העלתה: מדובר בפיגוע טרור על רקע לאומני
חיים טוויל
י"ח תשרי התשע"ח / 08.10.2017 17:17

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף משטרת ישראל/ימ״מ וצה״ל, נעצרו לחקירה במהלך חג סוכות שני פלסטינים, תושבי קבאטיה, בחשד לרצח ראובן שמרלינג הי”ד מהישוב אלקנה.

הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה בשב”כ מצביעים על כך כי מדובר בפיגוע טרור שבוצע ממניע לאומני.

חקירת החשודים נמשכת.

על זהות החשודים ויתר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

שמרלינג הי”ד, שגופתו נמצאה ביום רביעי, ערב חג סוכות, ללא רוח חיים על ידי בנו במחסן בכפר קאסם, הובא ביום שישי לקבורה, בהשתתפות יותר מ-1000 בני אדם, בהלוויה שהחלה בבית הכנסת באלקנה והמשיכה לבית העלמין של היישוב.

בני המשפחה הגיעו להלוויה עם החולצות שהכינו לכבוד יום הולדתו של ראובן, שהיה אמור להיחגג ביום טוב ראשון של סוכות, ועליהם הכיתוב: “סימן שאתה צעיר. חוגגים 70 לסבא מוטי”.

במשפחה טענו מיד כי אין להם ספק שהרקע לאירוע לאומני.

בהודעת היישוב אלקנה נאמר כי שמרלינג נרצח על ידי “מרצחים בני בליעל”.

עידית בצר, בתו של ראובן שמרלינג הי”ד, ספדה לו הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו ‘כאן ב”: “אבא שלי היה איש שכל אחד היה בטוח שהוא החבר הכי טוב שלו, כל ילד היה בטוח שהוא הכי חשוב לו, כל נכד ידע שבשבילו סבא יהפוך עולמות, איש משפחה למופת, איש שמח, איש ישר, בעל תפילות וימים נוראים, ממש איש של אנשים”.

המשפחה תכננה לחגוג יום הולדת 70 לראובן הי”ד, ולכן כל הילדים והנכדים הגיעו בערב החג לאלקנה. “אבא נולד במוצאי חג ראשון של סוכות, בכל שנה המשפחה התכנסה בסוכה באלקנה לחגוג לו יום הולדת. השנה תכננו משהו גדול יותר לכבוד יום הולדת 70. ‘הבית מלא בממתקים, חטיפים ובכיבוד שהוכן, היינו ערוכים ליום הולדת – לא לרצח…”.

בערב החג, ראובן הי”ד הודיע לרעייתו כי הוא “קופץ” למחסן של בית העסק שלו באזור התעשייה בכפר קאסם, ואמר כי ישוב לאחר שעה. ‘

‘אחרי שלא ענה לטלפונים אמא התחילה לדאוג. היא התקשרה לשי אחינו הקטן שעבד איתו, אמרה לו שאבא נסע לכפר קאסם והוא לא עונה לטלפונים. שי יצא לכפר קאסם ושם הוא מצא אותו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אמונה בערבים !!!
    08/10/2017 17:44
    שוש. פ"ת.
  1. כשהיינו תינוקות, אמי שרה לנו :”אין אמונה בגויים”!!! ועובדה: ערבים שעובדים, מתפרנסים בכבוד, הופכים לרוצחים- משנים עורם , כי הם אוהבים דם. ככה הם גדלים. מהללים את המוות. נבלות !!!

    • נילי   13/10/2017 15:41

      צודקת. גם לנו בבית הבהירו כל הזמן שצריך להתרחק מהערבים כי “אין אמונה בגויים”.