עקב לחץ חרדי: אירועי שבוע החלל שתוכננו במסעדות בירושלים בוטלו

משרד המדע ביטל את אירועי 'שבוע החלל' בירושלים, בעקבות פנייה מחבר מועצה בעיר, שטען כי הפאבים שנבחרו לפעילות אינם כשרים ואינם פעילים לפי החוק • משרד המדע: "האירועים יתקיימו במקום אחר שיקבע בזמן הקרוב"
אריה ריבקינד
ט"ז תשרי התשע"ח / 06.10.2017 11:16

משרד המדע שבראשו עומד השר אופיר אקוניס (הליכוד) ביטל את אירועי שבוע החלל הישראלי בירושלים בעקבות פנייה של חבר מועצת עיריית ירושלים, שטען כי המקומות בהם יתקיימו – אינם כשרים.

לפי דיווח בוואלה, מדובר בארבעה אירועים שהיו אמורים להתקיים ביום שלישי הקרוב, כחלק משבוע החלל הישראלי, והמוקדים שנבחרו לפעילות הם מסעדות וברים.

חבר המועצה יוחנן ויצמן, נציג חסידות גור בעירייה, פנה לאקוניס וטען: “שניים מן המוקדים שנבחרו לפעילות עתידים לשרת חנויות שאחת מהן מוכרת טרפות וחמץ בפסח, והאחרות אינן כשרות”.

ויצמן הוסיף: “לרובן אין היתר רישוי עסקים מלא לפעילותן, כך שמשאבים ממשלתיים עתידים לעודד מכירות במקומות שאינם פועלים לפי החוק”. לדבריו, התושבים באזור ציינו כי הפעילות במקומות אלה “טורדת את מנוחתם” ו”גוזלת את מקומות החנייה המעטים שישנם ואף מביאה להוללות ולפשיעה”.

ויצמן ביקש מהשר אקוניס לבטל את האירועים: “כיהודי חם למסורת ישראל וכרגיש לכל מצוקת כל אדם, בטוחני כי תפעל לשינוי מיקום האירועים כדי למנוע פגיעה במורשת ישראל ובאיכות חייהם של התושבים”.

משרד המדע נענה לפנייתו של ויצמן, והשיב: “סוכנות החלל האמונה על האירועים המדוברים במשרד המדע והטכנולוגיה מודה לכם על תשומת הלב בעניין. בהתאם לכך, ועל פי הוראתו המידית של מנכ”ל המשרד, האירועים המדוברים מבוטלים”.

ממשרד המדע נמסר בתגובה לוואלה: “האירועים יתקיימו על פי התכנון המקורי, במקום אחר שיקבע בזמן הקרוב מאד. על המיקום החדש והמעודכן תצא הודעה בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    06/10/2017 12:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וחרפה . אופיר אתה בממשךה עם חרדים . אם לא נוח לך אז תלך ותתפטר