רב בכיר בש”ס חושף: “חבר ה’מועצת’ אמר לי, דרעי לא שומע לי”

שרי רוט
|
ט"ז תשרי התשע"ח / 05.10.2017 23:57
בהקלטה מפתיעה נשמע רב בכיר ביותר בש”ס מביע תקווה כי אלי ישי ישוב לעמוד בראש המפלגה: “אני מקווה שמשהו עם אלי יתקדם” • מספר על שיחה עם חבר ‘המועצת’ שאמר כי דרעי “לא שומע לי”: “אמרתי, אז מה אתה יושב ב’מועצת’? אם הוא לא רוצה לשמוע, תגיד לו אנחנו מפרקים את ‘המועצת’, אין מועצת חכמים ואין כלום. אתה תהיה הכול. אתה תקבע. גמרנו, מה אתה צריך אותנו? סתם בובות? ש”ס יכולה להיות מעצמה אדירה!”

הפילוג בעולם הספרדי: רבנים בכירים בתנועת ש”ס מביעים בשיחות סגורות המתנהלות מאחורי הקלעים את דעתם, כי היו רוצים לראות את אלי ישי, יו”ר תנועת ‘יחד’ שפרש מהמפלגה לפני הבחירות לכנסת ה-20 – חוזר לעמוד בראשות ש”ס.

נדגיש כי הדבר, נכון לעכשיו, לא נראה בר ביצוע, באשר מי שמנווטים את מהלכי ההפיכה בתנועת ש”ס מעדיפים לראות בראשות המפלגה ח”כ מכהן, ולא את אלי ישי, שעשה מעשה, פרש והקים מפלגה חדשה.

יחד עם זאת, אין התנגדות בקרב גורמים אלה לחזרתו לש”ס כח”כ וכשר בכיר.

הדיבורים, נכון לעכשיו, הם על ‘ריצ’רץ” בין התנועות, דבר שבעבר אלי ישי העניק לו את הסכמתו, ומסתמן כי בסביבתו יש נכונות לשקול זאת בחיוב. הכול, כמובן, רק ביום שאחרי פרישתו של יו”ר ש”ס המכהן, השר אריה דרעי.

בהקלטה שהגיעה למערכת חרדים 10 – הקלטה מפתיעה בכל קנה מידה –  נשמע רב בכיר ביותר בזירה של תנועת ש”ס, משוחח על המהלכים.

“אני מקווה שמשהו עם אלי יתקדם בעזרת ה'”, נשמע הרב אומר בהקלטה. “מגיעים למסקנה שהוא האיש הישר והטוב והכל… ברגע שייצא חס ושלום שהוא (-אריה דרעי) עשה מה שטוענים עליו ויצטרך לעבור בית דין, ואולי עוד פעם יישב, שום מניעה שלא יקראו הרבנים לאלי ישי ויגידו לו: בוא תיקח את השרביט”.

הרב מוסיף ואומר כי ישוחח על כך עם כל חברי המועצת של ש”ס, כי “אי אפשר להמשיך כך”.

לדבריו, הוא שמע את אלי ישי מדבר לפני כשבוע ברדיו, ו”גם הוא לא שלל את זה שיחזור לש”ס, להיפך. אבל כמובן, אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת” – מוסיף הרב ואומר, כשכוונתו כי כל עוד אריה דרעי עומד בראש המפלגה, אין סיכוי שאלי ישי יחזור.

הרב הבכיר נשמע בשיחה: “אלי הוא ירא שמים, עושה מה שאומרים לו, בדיוק, ומה שיהיה יהיה. משמעת חכמים, אין שני לו”.

בשלב זה מוסיף הרב משפט מזעזע. לדבריו, הוא ניסה לשוחח עם אחד מחברי מועצת התורה של ש”ס (שמו שמור במערכת חרדים 10) בנושא מסוים – וביקשו לשוחח על כך עם אריה דרעי.

בהקלטה הוא נשמע מצטט  את מה שהשיב לו חבר ‘המועצת’: “‘הוא לא שומע לי’… אמרתי לו, אז מה אתה יושב פה ב’מועצת’? אם הוא לא רוצה לשמוע לך, תגיד לו אנחנו מפרקים את ‘המועצת’, אין מועצת חכמים ואין כלום. אתה תהיה הכול. מועצת חכמים, אתה תקבע. גמרנו, מה אתה צריך אותנו? סתם בובות?”

הרב ממשיך: “ש”ס יכולה להיות מעצמה אדירה! כי בתוכה יש הרבה פעילות, בשטח החינוך. 52 אלף ילדים במסגרת רשת החינוך של ש”ס! זה לא מילתא זוטרתא, זה 52 אלף! ועוד יכולים להכפיל את זה אם יהיה קו אחד לכולם. זה שיא ההצלחה!”