הפרס שקיבלו שני חברי הכנופיה הלאומנית על חילול הציון: 500 דולר

נתן פרל
|
י"ד תשרי התשע"ח / 04.10.2017 13:22
כשנה לאחר ששני רעולי פנים פרצו אל ציונו של רבי נחמן והניחו ראש חזיר עליו נחקק צלב קרס, שפכו צבע אדום, וריססו בגז חסידים – הצליחה משטרת אוקראינה ללכוד את חברי הכנופיה שביצעה פעולות טרור במדינה • החוקרים הגיעו עם אחד מהפושעים לשטח הציון כדי לבצע שיחזור

משטרת אוקראינה הצליחה ללכוד כנופיה לאומנית שביצעה מספר פיגועים ואירועי פשע במדינה, ביניהם שניים הקשורים לציונו של רבי נחמן מברסלב ולחסידי ברסלב העולים להשתטח על קברו בעיר אומן.

לפי דיווח ב’ברסלב live’, בשלב זה נעצרו כמה מחברי הכנופיה, המכונה ‘טורפדו’, כאשר היו בדרכם לבצע פיגוע נוסף – הפעם באיזור העיר לבוב שבגבול אוקראינה.

החוליה פעלה ככל הנראה על פי הוראות שקיבלה ממנהלם ברוסיה, ששילם על כל אירוע שביצעו.

מחקירת המשטרה עולה כי המניע העיקרי של הכנופיה היה לפגוע בכל מה שאינו קשור לאוקראינה, ובכך לגרום לשנאה כלפי זרים, בתואנה כי אלה באים להשתלט על אוקראינה.

אחד המקרים התרחש ב-21 בדצמבר 2016, כאשר שני רעולי פנים פרצו אל ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן והניחו בציון ראש חזיר עליו היה חקוק צלב קרס ושפכו צבע אדום בשטח הקבר, והיכו וריססו בגז מדמיע כמה מהחסידים ששהו במקום.

אירוע נוסף התרחש ב-21 בספטמבר 2017, כאשר חברי הכנופיה ניסו לשבש את עליית חסידי ברסלב לציון רבי נחמן בעיר אומן שבאזור צ’רקס, כשלפנות בוקר פוצצו רימון רסס ליד ביתו של אחד החסידים ברחוב פושקינא באומן, אשר כתוצאה מכך נפצע אזרח ישראלי בן 13.

ונדליזם באומן

במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה האוקראינית אמש, ציינו מפקדי המשטרה  כי הפושעים שנעצרו חשודים במעורבות במספר פשעים על שטחה של אוקראינה, שהתרחשו במהלך השנים האחרונות.

הכנופיה כללה פעילים מאודסה, מחוז צ’רקס, ואזור קייב, והייתה מאורגנת מאוד. לפי הדיווחים במדינה, מנהיגיה קשורים לקבוצה פלילית הפועלת באחד האזורים באוקראינה שעל ביצועם של פשעים אלה שילמו להם פרס כספי.

לפי הדיווח, על חילול המקום הקדוש ליהודים באומן, קיבלו החשודים 500 דולר.

ונדליזם באומן

המשטרה ציינה כי חקירת פיצוץ הבית באומן, חילול קברו של רבי נחמן מברסלב, וכמו גם פיצוץ רימון על שטחה של שגרירות ארה”ב באוקראינה ופיצוץ באנדרטה בקייב, וכן ביצוע ירי לעבר הקונסוליה הכללית של רפובליקת פולין-לוצק,
לצד רשימה ארוכה של פשעים שבוצעו מעלה, לאחר בדיקות ‘די אן איי’, כי אכן חברי הכנופיה קשורים לכל האירועים.

בעקבות כך נצפו אמש בציון רבי נחמן באומן חיילי קומנדו אוקראינים, שהגיעו בחשאי עם החוקרים ואחד מהפושעים, ובמקום בוצע שיחזור האירוע בו חולל שטח הציון.

ונדליזם באומן